pc
3,83 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej osiągnął Vistal Gdynia w III kw. 2018 r. – poinformowała spółka w raporcie. Rok wcześniej Grupa odnotowała 75,3 mln złotych straty. Zysk operacyjny wyniósł 8,45 mln zł wobec 61,32 mln zł straty w 2017 r.
Jak podaje spółka w raporcie, skonsolidowane przychody ze sprzedaży w III kw. tego roku wyniosły 23,26 mln zł wobec 37,88 mln zł rok wcześniej.
Po trzech kwartałach spółka odnotowała 30,5 mln złotych straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej. W ubiegłym roku było to 178,05 mln zł straty.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły natomiast 48,7 mln zł wobec 154,01 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym Vistal Gdynia po trzech kwartałach tego roku osiągnął 3,16 mln zł zysku netto. W analogicznym okresie ubiegłego roku było to 88,77 mln zł straty.
W listopadzie tego roku Vistal Gdynia w restrukturyzacji podpisał list intencyjny ze Stecol Corporation z siedzibą w Chinach dotyczący współpracy na rynkach skandynawskich. Jak podała spółka w komunikacie, jego celem jest pozyskiwanie na obszarze Skandynawii nowych kontraktów z zakresu budownictwa infrastrukturalnego, w szczególności w zakresie inwestycji drogowych, kolejowych i hydrotechnicznych, w których Spółka posiada rozpoznawalność oraz doświadczenie. Porozumienie o współpracy we wrześniu tego roku Grupa zawarła także ze Stocznią Gdańsk i GSG Towers.
Vistal Gdynia w restrukturyzacji jest jednostką dominującą GK Vistal. Zajmuje się produkcją konstrukcji stalowych dla klientów w kraju i zagranicą. W styczniu 2014 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie. Zajmuje się: prefabrykacją, montażem, pracami antykorozyjnymi, badaniami NDT obiektów branży mostowej, okrętowej, energetyki wiatrowej oraz offshore.
Vistal Gdynia Plan Restrukturyzacji ogłosił na początku roku. Według prognoz, zakładane przychody w 2018 r. to 52,63 mln zł w wariancie realistycznym do 71,29 mln zł w wariancie optymistycznym. Rentowność EBITDA natomiast ma osiągnąć poziom odpowiednio od - 6% do 0% w zależności od wariantu. Dokument zakłada także przyjecie strategii „Budujemy mosty”, w której Vistal Gdynia chce skupić swoją działalność na rynku skandynawskim oraz na konstrukcjach mostów kolejowych w Polsce.
Istotny wpływ na pogorszenie sytuacji finansowej GK Vistal miały niekorzystne warunki rynkowe tj.: dekoniunktura na rynku budownictwa konstrukcji offshore, trudna sytuacja na krajowym rynku budownictwa infrastrukturalnego, wzrost cen materiałów i usług budowlanych.
Zarząd spółki Vistal Gdynia 11 września 2017 r. rozpoczął rozmowy z kluczowymi bankami finansującymi. Jednocześnie 28 września 2017 r. Vistal złożył do sądu wniosek o otwarcie postępowania sanacyjnego.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth