ew
W związku z programem rozbudowy Terminala LNG w Świnoujściu, rozpoczęły się rynkowe konsultacje dotyczące regulaminu procedury udostępnienia tego terminalu - poinformowało w środę Polskie LNG S.A. Uczestnicy rynku mogą przesyłać do spółki uwagi i pytania.
"Celem Procedury Udostępnienia Terminalu LNG 2020 jest wiążące potwierdzenie zapotrzebowania rynku na usługi podstawowe w zakresie usług regazyfikacji jak również usługi dodatkowe, a także zapewnienie dostępu do rozbudowywanej infrastruktury na równoprawnych i przejrzystych zasadach dla wszystkich zainteresowanych uczestników rynku paliw gazowych" - podała spółka Polskie LNG, która jest operatorem terminala LNG w Świnoujściu
Dodała, że w ramach konsultacji uczestnicy rynku mogą przesyłać do spółki pisemne uwagi i pytania dotyczące Procedury Udostępnienia Terminala LNG w Świnoujściu 2020 do Polskiego LNG SA.
Podano, że po zakończeniu konsultacji spółka przeprowadzi ocenę oraz podsumuje zebrane uwagi i odpowiednio skoryguje Regulamin Procedury Udostępnienia Terminalu LNG w Świnoujściu 2020 r.
Zainteresowani uczestnicy rynku mogą zgłaszać uwag i komentarze najpóźniej do 6 marca 2020 r.
W poniedziałek spółka Polskie LNG podpisała umowę na zaprojektowanie i montaż dodatkowych regazyfikatorów w terminala LNG w Świnoujściu. To element projektu zwiększenia zdolności regazyfikacyjnych gazoportu.
Wykonawcą projektu rozbudowy baterii regazyfikatorów SCV (Submerged Combustion Vaporiser) zostało konsorcjum PORR i TGE Gas Engineering. Umowa obejmuje zaprojektowanie i montaż regazyfikatorów i pomp kriogenicznych. Wartości kontraktu nie podano. To element rozbudowy zdolności regazyfikacyjnych gazoportu z 5 do 7,5 mld m sześc. gazu rocznie. Umowę na dostawę samych jednostek SCV Polskie LNG - spółka córka operatora przesyłowego gazu Gaz-Systemu - podpisało w październiku 2019 r. z firmą Selas-Linde.
Regazyfikatory to urządzenia do przeprowadzania gazu ziemnego ze stanu skroplonego do gazowego, w którym może zostać wtłoczony do sieci gazociągów przesyłowych.
Program rozbudowy terminala LNG w Świnoujściu zakłada zwiększenie mocy regazyfikacyjnych, budowę nowego, drugiego nabrzeża dla metanowców, budowę trzeciego zbiornika na LNG oraz bocznicy kolejowej z urządzeniami do załadunku skroplonego gazu na cysterny i kontenery kolejowe.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth