PMK
Norweski operator rejsów ekspedycyjnych Hurtigruten zatrudnił firmę Høglund do dostarczania biogazowych systemów zasilania paliwem (FGSS) dla sześciu modernizowanych statków pasażerskich.
W ramach umowy Høglund współpracowałby z HB Hunte Engineering w celu zaprojektowania i skonstruowania w pełni dostosowanych do indywidualnych potrzeb zbiorników i rozwiązań FGSS dla każdego ze statków, zoptymalizowanych do pracy zarówno na skroplonym gazie ziemnym (LNG), jak i na skroplonym biogazie (LBG).
Hurtigruten używałby rozwiązania FGSS w połączeniu z dużymi zestawami akumulatorów na pokładzie swoich statków, zastępując jego starsze silniki napędzane standardowym morskim paliwem.
Høglund powiedział, że projekt oznaczałby po raz pierwszy przekształcenie dużego statku pasażerskiego na skroplony biogaz - odnawialny gaz wytwarzany z odpadów organicznych.
- Ogromnie cieszymy się, że możemy zaangażować się w tak przyszłościowy projekt, który niewątpliwie wyznaczy nowy poziom w szybko rozwijającym się sektorze rejsów wycieczkowych - powiedział Peter Morsbach, dyrektor ds. projektów w Høglund Gas Solutions.
- Stworzyliśmy zoptymalizowaną konstrukcję zbiornika dla serii sześciu statków, łącząc najnowocześniejszą technologię z innowacyjnym kształtem - powiedział Frerk Brand, dyrektor zarządzający HB Hunte.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth