PMK
Electricite de France SA oraz jej kanadyjscy i niemieccy partnerzy sfinalizowali finansowanie projektu morskiej energetyki wiatrowej o wartości 2 miliardów euro (2,23 miliarda dolarów), umożliwiając rozpoczęcie budowy obiektu w kanale La Manche.
Firmy EDF, Enbridge Inc. i Wpd AG planują uruchomienie farmy wiatrowej o mocy 500 megawatów w 2023 roku. Obiekt w pobliżu portu Fecamp w Normandii będzie korzystał z 71 turbin wyprodukowanych przez Siemens Gamesa Renewable Energy SA.
Francja pozostaje w tyle za krajami takimi jak Wielka Brytania, Niemcy i Dania w morskim wietrze, ponieważ projekty opóźniają się w drodze postępowań sądowych ich przeciwników, którzy skrytykowali ich koszty i wpływ na środowisko. Rząd, który chce zmniejszyć zależność kraju od starzejących się elektrowni jądrowych, aby zrobić miejsce dla odnawialnych źródeł energii, postanowił przyspieszyć przetargi na farmy wiatrowe w związku ze spadkiem cen budowy.
- Te projekty na dużą skalę są zgodne ze strategią EDF, w ramach której dąży ona do podwojenia mocy odnawialnych źródeł energii na całym świecie w latach 2015-2030 do 50 gigawatów netto - powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny EDF Renewables, Bruno Bensasson.
EDF i Enbridge posiadają po 35% udziałów w projekcie, a Wpd posiada resztę. Zgodnie z oświadczeniem energia wytwarzana przez farmę wiatrową Fecamp zapewni wystarczającą ilość energii elektrycznej rocznie, aby zaspokoić zapotrzebowanie dla 770 000 osób. Będzie korzystać z 20-letniej umowy zakupu energii udzielonej przez rząd francuski.
Kredytodawcy, w tym Europejski Bank Inwestycyjny, BNP Paribas SA, Credit Agricole SA i Societe Generale SA, sfinansują około 80% projektu, powiedział Eric Le Bousse, szef energetyki morskiej we Francji w EDF Renewables.
EDF i Enbridge rozpoczęły budowę pierwszej morskiej farmy wiatrowej we Francji w pobliżu Saint-Nazaire na wybrzeżu Atlantyku i współpracują z Wpd nad finansowaniem trzeciej w Channel w pobliżu Courseulles-sur-Mer. Wszystkie trzy zostały nagrodzone w przetargu rządowym w 2012 roku.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth