sons
Specjalista ds. morskich instalacji gazowych i naftowych Allseas rozpoczął prace nad zagospodarowaniem złoża gazu ziemnego Lingshui 17-2 CNOOC w Chinach.
Allseas poinformowało we wtorek, że projekt był „pierwszą pracą firmy w Chinach”.
Dwa statki - Audacia i Calamity Jane - znajdują się obecnie na Morzu Południowochińskim, pracując na złożu Lingshui 17-2.
Podczas projektu Audacia zainstaluje około 160 kilometrów podmorskich rurociągów i wiele innych konstrukcji na głębokościach wody do 1500 metrów, przy wsparciu Calamity Jane.
Zakres prac Allseas nad tym projektem polega na instalacji 18-calowej linii eksportowej o długości 90 km i systemów PLET (zakończenie rurociągu).
Firma zainstaluje również cztery 10-calowe linie przelotowe o łącznej długości 53 kilometrów i trzy 4,5-calowe linie MEG o łącznej długości 19 kilometrów.
Klientem prac jest chińska spółka Offshore Oil Engineering Company (COOEC).
Audacia jest statkiem Allseas do układania rur, zoptymalizowanym do realizacji projektów rurociągów o małej i dużej średnicy, o dowolnej długości, na wszystkich głębokościach wody oraz do prac towarzyszących, takich jak instalacja podnośników i podwodnych ram ochronnych.
Calamity Jane z kolei pomaga statkom układającym rurociągi w Allseas w takich czynnościach, jak przeglądy czy przygotowanie przejścia. Statek działa również jako niezależna jednostka z mechaniczną koparką do rowów.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth