PMK
Południowokoreański armator chce osiągnąć 5-procentowy udział na rynku żeglugi kontenerowej do 2022 roku. Pierwszym krokiem w tym kierunku ma być niedawne podpisanie porozumienia z aliansem 2M składającym się z Maerska i MSC.
HMM obecie kontroluje 2,2 procent globalnej ładowności kontenerowej. Firma chce zwiększyć swoją konkurencyjność poprzez skupienie się na szlaku Azja-USA. W tym celu HMM złożył ofertę zakupu udziałów na szlaku Azja - USA zbankrutowanego przewoźnika Hanjin. To kluczowa transakcja dla Hanjin, bo dała im możliwość spłacenia długu u kredytorów. Koreańczycy będą także dążyć do zwiększenia przychodu i podnoszenia jakości swoich usług.
By zrealizować swoją misję firma dodatkowo w tym roku zainwestuje 95 milionów dolarów w zakup 30 000 nowych kontenerów i podpisała kontrakt w sprawie budowy 12 kontenerowców o ładowności 22 tys. TEU i ośmiu o ładowności 13 tys. TEU.
Koreański przewoźnik dołączy do klubu posiadaczy największych kontenerowców na świecie. Do obecnych lub przyszłych użytkowników takich statków należą takie firmy jak CMA CGM i MSC. Popyt na większe statki jest spowodowany rosnącymi potrzebami przewozowymi, oraz koniecznością dostosowanie się do nowych regulacji dotyczących ograniczenia emisji do środowiska szkodliwych substancji. Wprowadzane przez IMO przepisy wchodzą w życie od 2020 roku.
Hyundai Merchant Marine jest największą morską spółką przewozową Korei Południowej i 13 taką firmą na świecie. Przejęła pałeczkę pierwszeństwa od Hanjin Shipping, firmy, która ucierpiała w wyniku kryzysu z 2016 roku.
Władze USA ogłaszają pięcioletni harmonogram dzierżaw morskich farm wiatrowych
H2POLAND: wodór jest wielką szansą, ale też zagadką
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
U brzegów Namibii odkryto jedno z największych złóż ropy naftowej
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Huti wrócili do ataków na żeglugę. Siły USA ponownie zneutralizowały pociski i drony bojowników