PMK
Sea Machines zakończyło z sukcesem test autonomicznej jednostki w operacji usuwania wycieku ropy (skimmer). Test został przeprowadzony w porozumieniu z Administracji Morskiej (MARAD).
Amerykańska firma przeprowadziła test w środę przy pomocy jednostki do usuwania plam ropy MARCO, wyposażonej w autonomiczny system poleceń Sea Machines SM300.
W czasie demonstracji operator Sea Machines kontrolował statek z zakładu Portland Yacht Services na lądzie. Jednostka wykazała pełną funkcjonalność obejmującą zdalną autonomiczną kontrolę; planowanie misji na podstawie ENC; autonomiczne śledzenie punktów; autonomiczne śledzenie linii siatki; autonomię współpracy w przypadku operacji na wielu statkach; oraz bezprzewodową, zdalną kontrolę pokładowego wysięgnika, paska odpieniacza i innego sprzętu reagującego.
Firma omówiła również sposób obsługi skimmera w bezzałogowym trybie autonomicznym, który pomoże operatorom reagować na zdarzenia wycieku 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Można to również wykorzystać do zmniejszenia lub wyeliminowania narażenia członków załogi na trudne warunki morskie i pogodowe, toksyczne opary i inne zagrożenia bezpieczeństwa.
- Eksploatacja pierwszego na świecie autonomicznego, zdalnie sterowanego skimmera to kolejny wkład Sea Machines w branże morską - powiedział Michael G. Johnson, założyciel i dyrektor generalny Sea Machines. - Ale jeszcze ważniejszy jest fakt, że udowodniliśmy, że naszą technologię można zastosować w branży reagowania na wycieki morskie - a także w innych sektorach morskich - w celu ochrony zdrowia i życia marynarzy - dodał.
- Jesteśmy podekscytowani współpracą z Sea Machines nad tą nową technologią. Bezpieczeństwo naszego personelu jest najważniejszym czynnikiem w każdej reakcji. Autonomiczna technologia zwiększa bezpieczeństwo operacji - powiedział John Swift, wiceprezes MSRC.
- To jest przyszłość przemysłu morskiego. Autonamiczna jednostka jest bezpieczniejsza, szybsza, bardziej opłacalna - powiedział Richard Balzano, zastępca administratora MARAD.
Seria SM firmy Sea Machines, w skład której wchodzą SM300 i SM200, zapewnia operatorom morskim sterowaną komputerowo kontrolę statków z zaawansowaną autonomią. Sea Machines jest także twórcą zaawansowanej technologii percepcji i pomocy nawigacyjnej dla szeregu typów statków, w tym kontenerowców. Firma testuje obecnie technologię postrzegania i świadomości sytuacyjnej na pokładzie jednego z nowych kontenerowców klasy lodowej A.P. Mollera-Maerska. W sierpniu 2018 roku Sea Machines zademonstrowała możliwości swojego produktu SM300 na pokładzie pierwszej na świecie autonomicznej, zdalnie sterowanej łodzi pożarniczej, należącej do TUCO Marine, podczas wydarzenia w Korsør w Danii.
Huti wrócili do ataków na żeglugę. Siły USA ponownie zneutralizowały pociski i drony bojowników
Włoska policja znalazła kokainę o wartości 27 mln dolarów ukrytą na statku
Holandia wspiera bezpieczeństwo na Morzu Czerwonym. HNLMS Tromp kończy misję, na swoją wyrusza HNLMS Karel Doorman
Polscy marynarze uczestniczyli w ćwiczeniu przeciwminowym na Morzu Śródziemnym pk. "Olives Noires 2024"
Siły USA udaremniły atak rakietowy Huti na statek handlowy w Zatoce Adeńskiej
Trzech przemytników aresztowano po wywróceniu się pontonu z migrantami