Oto zestawienie sześciu, naszym zdaniem, najdziwniejszych łodzi świata. Jak się okazuje, można zaprojektować i zbudować praktycznie wszystko. Wystarczy tylko popuścić wodze fantazji. Poniżej prezentujemy zdjęcia jednostek oraz filmiki z ich udziałem.
Pływający suwak
Nazwa „Zipper”, czyli suwak, pochodzi od jego wymyślnych kształtów. Na pomysł zaprojektowania łodzi o tym specyficznym wyglądzie wpadł japoński artysta Yasuhiro Suzuki. Pływający "Zipper" w połączeniu ze śladem, który zostawia na wodzie, daje efekt otwierania zamka błyskawicznego. Zbudowanie motorówki zajęło Japończykowi 7 lat.
Ekologiczna zabawka
"Quadrofoil" jest pierwszym na świecie w pełni elektrycznym i całkowicie przyjaznym dla środowiska skuterem wodnym. Cichy silnik i zerowa emisja spalin umożliwia mu dostęp do stref ekologicznych. Porusza się z maksymalną prędkością do 40 km/h. W przypadku przewrócenia jednostka samoczynnie powraca do prawidłowej pozycji na wodzie.
Mini łódka podwodna
"Ego" jest 3,5 tonową mini-łodzią, której kabina zanurzona jest w wodzie, dzięki czemu pasażerowie mogą podziwiać podwodne widoki. Mierzy 3,35 metrów długości i jest w stanie udźwignąć 300 kg. Posiada silnik elektryczny i jest bardzo cicha. Jej baterie, w zależności od prędkości wytrzymują 4-8 godzin. Łódź zaprojektowano w koreańskiej firmie Raonhaje. Sterowanie łodzią podobne jest do prowadzenia samochodu. Oprócz kierownicy załoga statku ma do dyspozycji pedał gazu i hamulec. Ego może pływać z maksymalną prędkością czterech węzłów, czyli niecałych 7,5 km/godz.
Modułowa budowa
WAM-V "Proteus" to łódź modułowa, której projekt sponsorowany między innymi przez koncern Hewlett-Packard. "Proteus" reaguje na ruchy wody i dostosowuje swoją konstrukcję do panujących warunków. Zbudowany jest bowiem z wielu niezależnie od siebie elementów, dzięki czemu w zależności od stopnia wzburzenia morza, może samoistnie się obniżyć czy nieznacznie zmienić kształt.
Kite i skuter wodny w jednym
Mathias Koehler zaprojektował niezwykłą gratkę dla miłośników "latania" na wodzie i nurkowania. Stworzył łódkę "Nereus", która wprawiana jest w ruch dzięki sile wiatru (jest połączona z latawcem). Z wyglądu przypomina motor. Sterowanie Nereusa odbywa się za pomocą stóp, a nurkowanie możliwe jest dzięki umieszczonym w podstawie, sterowanym za pomocą manetek w kierownicy, płetwom.
Najdziwniejsza w zestawieniu?
"Earthrace" została wymyślona i zaprojektowana przez firmę LOMOcean, a wybudowana w nowozelandzkiej stoczni stoczniowej Calibre Boat. Głównym priorytetem projektantów było osiągnięcie przez łódź maksymalnej prędkości bez wpływu na jej stabilność. Łódź mierzy pond 23 m długości i pływa z maksymalną prędkością oprawie 60 km/godz. Powstało już kilka wersji tego trójkadłubowca.
Stena Vision zawija do Gdyni po raz ostatni
Nowoczesny zakład produkcyjny na terenie Portu Gdynia do wynajęcia lub kupna
Japończycy przejmują wiodącego dewelopera morskiej energetyki wiatrowej z Belgii
Aegir Insights: Nadchodzi fala aukcyjna offshore wind – ponad 60 GW na horyzoncie
Uczniowie z Ustki posprzątali plażę. Akcję wsparła PGE Baltica
Morskie Bayraktary zaprezentowane