Szkolnictwo zawodowe nie otwiera się na rynek pracy i produkuje bezrobotnych, rynek pracy nie komunikuje się z przedsiębiorcami, kierunki kształcenia zawodowego nie odpowiadają aktualnym potrzebom rynku pracy – między innymi takie głosy wybrzmiewały jeszcze kilka lat temu od przedstawicieli Pracodawców Pomorza, Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza czy Lewiatana. Co dziś w tej sprawie robią urzędnicy, szczególnie w kontekście rozwoju polskiej morskiej energetyki wiatrowej, jak sprawę widzą szkoły, co podpowiada doradca zawodowy?
Mamy nadzieję na uwolnienie i uelastycznienie szkoły branżowej - mówiła w poniedziałek szefowa resortu edukacji Anna Zalewska. Jak dodała chce m.in. podniesienia wypłat dla uczniów odbywających praktyki zawodowe.
MEN skierowało do uzgodnień międzyresortowych oraz konsultacji społecznych projekt nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły branżowej I stopnia dla absolwentów 8-letniej szkoły podstawowej.
Zdaniem wiceminister edukacji narodowej Marzeny Machałek, która w poniedziałek w Rzeszowie uczestniczyła w konferencji „Zawód – perspektywa na przyszłość”, szkoły branżowe i technika muszą przyciągać młodych ludzi. "Natomiast młodzi ludzie muszą wiedzieć, po co idą do tego typu szkoły" – dodała.
Kształcenie zawodowe daje młodym ludziom możliwość szybkiego wejścia w rynek pracy. Szkoły borykają się jednak z problemami finansowymi i utartą przez lata opinią, że technikum jest czymś gorszym od liceum. Pomóc może program Erasmus+.
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego