W rozmowie z Prezesem władysławowskiego Szkunera Witoldem Wawrzonkoskim podsumowujemy ostatnie lata i proces wyprowadzania Spółki na prostą. Rozmawiamy jednak również o szansach, ale i potrzebach portu, stoczni i przetwórni, między innymi w kontekście rozwoju offshore.
Rada Nadzorcza Grupy Azoty S.A. podjęła uchwałę o wyborze Andrzeja Skolmowskiego na Prezesa Zarządu Spółki XIII kadencji. Uchwała weszła w życie z chwilą jej podjęcia.
HES Gdynia Bulk Terminal, należący do międzynarodowej grupy HES International, dynamicznie umacnia swoją pozycję jako jeden z kluczowych operatorów przeładunkowych ładunków masowych w regionie Morza Bałtyckiego. Działając w strukturze portu Gdynia, terminal obsługuje rocznie od 4 do 6 mln ton towarów sypkich i płynnych – od produktów rolnych, tj. zboża i pasz, przez koks, węgiel koksujący, kruszywa, biomasę, po produkty płynne chemiczne i paliwa – stanowiąc ważny element łańcucha dostaw o znaczeniu nie tylko krajowym, ale również
Plan restrukturyzacyjny PKP Cargo ma zostać złożony w ostatnich dniach lutego - poinformowała spółka w czwartkowym komunikacie. Dodano, że znajdą się w nim informacje dotyczące kierunków rozwoju firmy w kolejnych latach.
Coraz więcej firm sięga po restrukturyzację jako ratunek przed bankructwem. Za wzrostem popularności procesów restrukturyzacyjnych idzie rosnące ryzyko nadużyć - nieuczciwe firmy chcą dorobić się na przedsiębiorcach stojących w obliczu niewypłacalności. Z tego względu, zanim zdecydujemy się na restrukturyzację, miejmy na uwadze potencjalne zagrożenia, które najczęściej zaczynają się już od nierzetelnej komunikacji. Jak rozpoznać i unikać pułapek, jakie mogą czyhać na firmy w trakcie tego trudnego procesu?
„Piechotą po stoczni” to wspomnienia i refleksje Krzysztofa Piotrowskiego, który próbował na bazie Stoczni Szczecińskiej zbudować holding, który utrzyma się na powierzchni rynku. Musiał żeglować nie tylko w trudnym otoczeniu rynkowym, ale omijać rafy polskiej transformacji gospodarczej. Podejmowano próby ratowania polskich dużych stoczni różnymi metodami. Dziś wiemy, że zawiodły wszystkie sposoby ratowania polskiego przemysłu produkcji statków w formie, która funkcjonowała w gospodarce nakazowo-rozdzielczej.
Scenariusze dotyczące przyszłości spółki PKP Cargo były jednym z tematów środowego spotkania związków zawodowych z wyznaczoną przez sąd zarządcą spółki - poinformował PAP prezydent Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce Leszek Miętek.
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał eksportu rolnego, oznacza też problem z tranzytem ukraińskiego zboża. Konieczna jest przede wszystkim budowa agroportów. – Mierzymy się z dużą nadwyżką zboża, którą trzeba wywieźć jak najszybciej, żeby zwolnić powierzchnie magazynowe do żniw na kolejny sezon, i w związku z tym potrzebne jest coraz szybsze tempo wywożenia – mówi Stefan Krajewski, wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi. Część ekspertów zastanawia się jednak nad długofalowym uzasadnieniem takich inwestycji.
W ciągu 12 miesięcy zaktualizujemy strategię Grupy Azoty - poinformował PAP prezes Grupy Adam Leszkiewicz. Podkreślił, że spółkę czeka w tym czasie restrukturyzacja związana z "optymalizacją biznesu". Zapewnił jednocześnie, że firma podejmuje działania, by "zabezpieczyć miejsca pracy".
– Przed nami konieczność restrukturyzacji grupy, konieczność restrukturyzacji bazy aktywów oraz wydzielenia energetyki konwencjonalnej, żeby przygotować się na duże inwestycje w segmencie odnawialnym – zapowiada nowy prezes PGE Polskiej Grupy Energetycznej Dariusz Marzec, który objął stery w połowie marca br. Jak podkreśla, utrzymanie jej pozycji rynkowej wymaga szybkich działań i dużych, wielomiliardowych inwestycji, głównie w OZE i sieci dystrybucyjne. W tym kontekście strategiczne znaczenie ma jednak wydzielenie aktywów węglow
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO