Rada Nadzorcza Grupy Azoty S.A. podjęła uchwałę o wyborze Andrzeja Skolmowskiego na Prezesa Zarządu Spółki XIII kadencji. Uchwała weszła w życie z chwilą jej podjęcia.
Nowy prezes wcześniej sprawował funkcję wiceprezesa ds. finansowych. Od 12 maja tego roku był pełniącym obowiązki prezesa Grupy Azoty po tym, jak 9 maja ze stanowiska zrezygnował Adam Leszkiewicz, w związku z wygraniem konkursu na prezesa Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A. Tego samego dnia objął również to stanowisko.
Powierzenie mi funkcji Prezesa Zarządu poczytuję jako wielki zaszczyt i wyraz zaufania dla opracowanego i konsekwentnie realizowanego programu naprawczego Grupy Azoty. Zadaniem dla zarządu jest przede wszystkim osiągnięcie porozumienia z instytucjami finansującymi i odzyskanie długofalowej stabilności finansowej oraz restrukturyzacja operacyjna całej grupy kapitałowej, która zapewni rentowność działalności biznesowej i rozwój w nowych obszarach. Musimy działać kompleksowo i odważnie. Wymaga tego od nas zarówno sytuacja Grupy, jak i zmieniające się otoczenie biznesowe – przekazał Andrzej Skolmowski.
Na posiedzeniu Rada Nadzorcza określiła także liczbę członków zarządu spółki Grupa Azoty S.A. XIII kadencji na pięciu.
Jeszcze będąc na stanowisku pełniącego obowiązki, Skolmowski przekazał, że zarząd Grupy Azoty ma kontynuować program działań naprawczych, wypracowany w ciągu ostatniego roku. Priorytetem spółki pozostaje dalsza poprawa wyników finansowych, dialog z instytucjami finansującymi i podpisanie długoterminowego porozumienia z bankami.
Grupa Azoty to jedna z kluczowych grup kapitałowych branży nawozowo-chemicznej w Europie. Zajmuje drugą pozycję w Unii Europejskiej w produkcji nawozów azotowych i wieloskładnikowych, ma również silną pozycję na rynkach takich produktów jak poliamid, alkohole OXO, plastyfikatory czy biel tytanowa.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych