Nowy główny budynek Polskiej Stacji Antarktycznej im. Henryka Arctowskiego nabiera kształtów. Gotowa jest już bazowa konstrukcja, która wynosi obiekt 3 metry ponad poziom gruntu. Jesienią do Zatoki Admiralicji dopłyną statki transportowe z ładunkiem modułów budowlanych – co pozwoli rozpocząć montaż stanu surowego zamkniętego.
O boomie przeładunkowym w polskich portach, wyzwaniach i potencjale branży, kierunkach rozwoju oraz ważnej roli kolejnej edycji Kongresu Polskie Porty 2030 rozmawiamy z Michałem Śmigielskim, prezesem Morskiej Agencji Gdynia.
Wykonaliśmy już ok. 80 proc. dostaw kluczowych elementów dla budowanego w PKN Orlen w Płocku kompleksu Olefin III. Ich realizacja wymagała dostarczenia poszczególnych elementów Wisłą, w tym wielkogabarytowych – powiedział PAP Grzegorz Samoć, dyrektor działu Projects DSV i szef projektu.
Mimo znaczącego wzrostu cen paliw na skutek wybuchu wojny w Ukrainie krajowe zużycie w ubiegłym roku było o 5 proc. wyższe niż przed rokiem. Rosyjska agresja na naszego wschodniego sąsiada miała wpływ nie tylko na wzrost cen oraz konsumpcji ropy i paliw, ale także na zmianę kierunków importu i całej związanej z tym logistyki. To oznacza szereg inwestycji w naftoporty i terminale portowe, które mają zwiększyć wydajność infrastruktury służącej do importu surowców i gotowych paliw.
W tradycyjnym ujęciu common law, proces załadunku traktowany jako wspólna operacja logistyczna frachtującego („shipper”) lub czarterującego („charterer”) oraz armatora/przewoźnika („shipowner/carrier”).
– Popandemiczna recesja na dobre rozpocznie się dopiero wtedy, kiedy skończą się pieniądze z rządowych tarcz, a pierwszej fali upadłości firm można spodziewać się w III kwartale tego roku – oceniają ekonomiści Euler Hermes. Wśród najbardziej zagrożonych branż są m.in. HoReCa i transport międzynarodowy. Branża meblarska i odzieżowa też mogą spisać bieżący rok na straty. Cały handel, w tym także żywność i środki czystości, spowalnia, a konsumenci i firmy ograniczają zakupy, bo czekają na rozwój wydarzeń gospodarczych w obawi
Wojska inżynieryjne rozpoczęły demontaż mostu pontonowego. Na miejscu pracuje blisko 170 żołnierzy i 80 jednostek sprzętu wojskowego. W operacji biorą udział pojazdy do przewozu bloków pontonowych oraz ciągniki do kutrów holowniczych.
Należący do TT-Line prom Peter Pan już całkowicie odmienił swoje oblicze. Jednostka przeszła zabieg wydłużenia. Rozbudowa ta znacząco wpłynie na zwiększenie przestrzeni ładunkowej oferowanej przez ten prom. O wyzwaniu, jakim była modernizacja tej jednostki, opowiedział Jan Seemann z działu technicznego TT-Line.
W ostatnich dniach na rzece Clyde miała miejsce duża operacja logistyczna, podczas której do stoczni Ferguson Marine Engineering dostarczono pierwszy ze zbiorników LNG dla powstających tam promów.
Moduł największej w kraju turbiny już w Szczecinie. Przypłynął z Gdańska statkiem Saturn, a w weekend w Szczecińskim Parku Przemysłowym odbył się jego przeładunek. Teraz element turbiny popłynie Odrą do Opola.
Polska i Norwegia współautorami bezpieczeństwa Bałtyku
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora