Od 5 do 10 euro od osoby będzie wynosić w przyszłym roku opłata za wstęp do Wenecji, wymagana od turystów, którzy nie zatrzymają się tam na noc. Opłatę trzeba będzie wnosić w 54 wyznaczone dni szczytu przyjazdów począwszy od 18 kwietnia. Rozporządzenie w tej sprawie ogłosiły w czwartek władze miejskie.
W Wenecji zakończył się w niedzielę trwający od kwietnia eksperyment z pobieraniem opłaty w wysokości 5 euro ze wstęp do miasta. Byli z niej zwolnieni turyści, którzy nocowali w tamtejszych hotelach. Pierwsza taka inicjatywa na świecie ma na celu wprowadzenie systemu zarządzania napływem turystów - tłumaczą władze Wenecji.
MSC wprowadza nową opłatę dla klientów z Europy, znaną jako "dopłata za operację awaryjną" (Emergency Operation Surcharge). Decyzja o wprowadzeniu tej dopłaty jest rezultatem kryzysu spowodowanego atakami na statki na Morzu Czerwonym.
W obliczu trwającej suszy Kanał Panamski staje przed szczególnymi wyzwaniami, co prowokuje armatorów do nietypowych decyzji. Ostatnio japoński gigant petrochemiczny, Eneos, zdecydował się zapłacić rekordową opłatę 3,97 mln dolarów za pierwszeństwo w ominięciu korków na strategicznym szlaku żeglugowym.
W ramach podstawowych obowiązków umowy czarteru na czas („time charterparty”) armator („owner”) zobowiązuje się oddać czarterującemu („charterer”) do dysponowania statek na oznaczony czas a czarterujący do zapłaty wynagrodzenia za korzystanie ze statku w formie opłaty czarterowej („hire”).
Wysokość opłat koncesyjnych dla magazynowania energii elektrycznej oraz zmiana wysokości opłaty koncesyjnej na wytwarzanie w morskich farmach wiatrowych zostanie uregulowana w III kwartale br.; nastąpi to w rozporządzeniu Rady Ministrów - wynika z wykazu prac legislacyjnych i programowych rządu.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny przeprowadził postępowanie wyjaśniające, którego celem było zebranie informacji o rynku usług transportu kontenerowego drogą lądową do i z krajowych portów morskich. Działania te są odpowiedzią na zgłoszenie złożone przez dwóch operatorów transportu intermodalnego organizujących przewozy kolejowe, tj. PCC Intermodal SA z siedzibą w Gdyni oraz LOCONI Intermodal SA z siedzibą w Gdyni, wspierane przez Polską Izbę Spedycji i Logistyki w Gdyni.
Pracodawcy nie mają obowiązku informowania pracowników o otrzymywanym dofinansowaniu do ich wynagrodzeń w związku z przestojem ekonomicznym lub obniżonym wymiarem czasu pracy. Eksperci radzą jednak o zmianach informować załogę, niż tłumaczyć się inspekcji pracy - donosi portal Prawo.pl.
Polska Izba Spedycji i Logistyki prowadziła w imieniu operatorów intermodalnych negocjacje z DCT Gdańsk w sprawie „opłaty manipulacyjnej za obsługę kolejową” za każde TEU wjeżdżające lub wyjeżdżające do i z terminalu drogą kolejową. W dni powszednie opłata wynosi 4,6 euro, a w soboty, niedziele i święta wzrasta o 50, 100 i 150 proc. Otrzymaliśmy komentarz w tej sprawie od przedstawicieli gdańskiego terminalu.
Opłata za wstęp i wjazd do Wenecji wejdzie w życie nie od maja, jak wcześniej zapowiadano, ale we wrześniu. Władze uzasadniły to trudnościami organizacyjnymi.
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji