Rozpoczęła się komercyjna eksploatacja rozbudowanego rurociągu Trans Mountain, którym kanadyjska ropa płynie z Alberty na zachodnie wybrzeże Kanady – poinformował w środę operator obiektu Trans Mountain Corporation.
Zarząd Kanału Sueskiego (SCA) podał, że Kanał jest otwarty na inwestycje zagranicznych spółek, ale nie ma mowy o przejęciu przez zagraniczny podmiot kontroli nad drogą wodną ani nad funduszem, który ma zarządzać jego zasobami.
Zarząd przymusowy na akcjach Gazpromu w EuRoPol Gazie zwiększy bezpieczeństwo energetyczne Polski. Aktywa są w teraz bezpiecznych rękach, zarząd będzie pilnował, aby nie zostały wykorzystane np. przez Rosjan - podkreślił w poniedziałek rzecznik rządu Piotr Müller.
Rząd Niemiec znacjonalizuje firmę gazową Securing Energy for Europe (SEFE), należącą wcześniej do rosyjskiego Gazpromu; ministerstwo gospodarki uzasadniło tę decyzję zbliżającą się niewypłacalnością firmy, która zagroziłaby bezpieczeństwu dostaw gazu w kraju – informuje w poniedziałek portal „Tagesschau”.
Rząd niemiecki znacjonalizuje dawną spółkę zależną rosyjskiego koncernu, która przez lata dominowała na gazowym rynku Europy Zachodniej - Securing Energy for Europe (SEFE). Firma od kwietnia znajduje się już pod zarządem Federalnej Agencji ds. Sieci. Jak informuje w czwartek „Spiegel”, SEFE (dawniej Gazprom Germania) stanie się własnością państwa.
W wyniku wstrzymania dostaw gazu z Rosji, rząd Niemiec staje się większościowym udziałowcem największego niemieckiego importera gazu ziemnego – firmy Uniper. Umowa zakłada, że rząd Niemiec będzie posiadał ok. 99 proc. udziałów w Uniperze, który tym samym zostanie znacjonalizowany – poinformowało w środę w Berlinie niemieckie Ministerstwo Gospodarki.
Trwa zamieszanie w sprawie rosyjskiego projektu Sachalin-2, którego realizacja miała pozwolić Rosji oraz inwestorom z Europy i Japonii wydobywać i sprzedawać pokaźne ilości ropy i gazu. Władimir Putin myśli o wypchnięciu zewnętrznych podmiotów i całkowitej nacjonalizacji projektu.
PARP przedstawiła w środę działania na 2022 r.. Będą nowe fundusze; m.in. około 10 mln euro z Norweskiego Mechanizmu Finansowego trafi na innowacje w obszarze wód śródlądowych i morskich.
Trend wzrostu wartości sprowadzanych z Chin do Polski ma szanse się utrzymać. Mimo wysokich kosztów transportu morskiego trudno znaleźć alternatywnego dostawcę, a handlowi sprzyjać będzie np. możliwość przejścia na rozliczenia w juanie - ocenia Ebury.
Roczna wartość towarów sprowadzanych z Chin do Polski w ciągu pięciu ostatnich lat wzrosła o ponad 50 proc. Styczniowe dane GUS pokazują, że pomimo gwałtownego wzrostu kosztów transportu z tego kraju, z którym zmagają się polskie firmy, ten trend jest kontynuowany i ma szansę się utrzymać. Jest jednak jeden warunek.
Złota passa trwa. Polski jacht WindWhisper 44 wygrywa regaty Palma Vela na Majorce
Z KPO zostaną przekazane środki na rozwój transportu intermodalnego w Polsce
STBU Brokerzy Ubezpieczeniowi Sponsorem Głównym Polskiej Ligi Żeglarskiej
Ukraińskie drony zaatakowały terminal paliwowy w Noworosyjsku
Regaty Rocznicowe o Puchar Rektora Politechniki Gdańskiej
Chiny na energetycznym kursie. Skorzystają porty i morski transport