Bez efektów synergii, którą zapewnia łączenie transportu wodnego, kolejowego i drogowego nie sposób dziś sprostać konkurencji i spełnić oczekiwania klientów przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej troski o środowisko naturalne. Stąd w przypadku terminalu kontenerowego w Świnoujściu transport intermodalny będzie tym rodzajem transportu, który w głównej mierze połączy terminal z jego zapleczem.
Budowa estakady nad torami przy Terminalu Promowym w Świnoujściu idzie w iście ekspresowym tempie. Wszystko w ramach inwestycji Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA przystosowującej terminal do obsługi transportu intermodalnego.
Rozpoczęte latem prace modernizacyjne Nabrzeża Greckiego w szczecińskim porcie dobiegają końca. Docelowo plac będzie miał powierzchnię trzech tysięcy metrów kwadratowych. Zostanie wzmocniony i utwardzony umożliwiając składowanie większej ilości towarów.
W ramach prac nas systemem „Inteligentnej ochrony”, przedstawiciele Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. wzięli udział 23 września br. w realnym pokazie najnowszego systemu ochrony antydronowej „Jastrząb” firmy Hertz Systems, który zorganizowano na lotnisku w Zielonej Górze.
W Szczecinie i Świnoujściu bez większych utrudnień trwają największe w historii prace budowlane poprawiające dostęp kolejowy do portów. Budowa obejmuje infrastrukturę kolejową stacji Szczecin Port Centralny i Świnoujście oraz terminal kontenerowy Ostrów Grabowski w Porcie Szczecin, a także tory zdawczo-odbiorcze w Porcie Świnoujście.
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji