Specjaliści z branży morskiej z 14 małych wyspiarskich państw rozwijających się (small island developing states, SIDS) i krajów najsłabiej rozwiniętych (least developed countries, LDC) dołączą w tym roku do sztandarowego programu szkoleniowego IMO, aby promować globalne przejście na żeglugę o zerowej wartości netto.
Od piątkowego poranka do niedzielnego popołudnia do wybrzeży Hiszpanii dotarło prawie 2 tys. nielegalnych imigrantów - podały w niedzielę hiszpańskie służby ratownictwa morskiego, wskazując na szybko rosnącą liczbę przybyszów z Afryki.
Grupa dzieci z prowincji Grenada, na południu Hiszpanii, zakończyła niedzielne wczasowanie na plaży zgłoszeniem policji nietypowego znaleziska - pojemnika zawierającego ponad 17 kg narkotyków.
Jak wygląda sytuacja żeglarzy i branży jachtowej na świecie w dobie pandemii? Michał Bąk, sekretarz generalny POLBOAT przygotował krótki raport. Zachęcamy do lektury.
Kilka miesięcy temu opublikowaliśmy artykuł dotyczący „rajów podatkowych”, które są podatkowo niekorzystne dla polskich marynarzy i skutkują każdorazowo obowiązkiem rozliczenia w Polsce dochodów uzyskanych od armatorów z faktycznymi zarządami w ww. krajach lub terytoriach. W ówczesnym czasie nie była znana nowa lista rajów podatkowych, którą do końca marca 2019 roku miało ustanowić Ministerstwo Finansów.
Wielu marynarzy posiadających polską rezydencję podatkową jest przekonanych, że praca najemna na statkach eksploatowanych przez przesiębiorców posiadających faktyczne zarządy w tzw. „rajach podatkowych” (np. Brytyjskie Wyspy Dziewicze, Hongkong, Bahrajn, Monako, Liberia etc.) skutkuje dla nich brakiem powstania obowiązku podatkowego w Polsce. Niestety z uwagi na fakt, iż kraje/terytoria te są szczególnymi reżimami podatkowymi, w których funkcjonują liczne regulacje mające umożliwić podatnikom uzyskującym dochody lub zyski z tych
Rynek czarterowy statków kontenerowych wszedł w obecny rok w znacznie zdrowszym stanie niż rok temu, ale armatorzy nadal obawiają wzrostu cen czarteru pod wpływem konsolidacji.
Rynek czarterowy statków kontenerowych wszedł w obecny rok w znacznie zdrowszym stanie niż rok temu, ale armatorzy nadal są zaniepokojeni wpływem konsolidacji na zatrudnienie statków.
The Yachting Club, gdyńska spółka zajmująca się czarterem jachtów, planuje debiut na warszawskiej giełdzie w 2018 roku. Podczas zakończonych w niedzielę targów Cannes Yachting Festival, spółka podpisała umowę na autoryzowane doradztwo przy wprowadzeniu na rynek NewConnect z firmą INC S.A. Debiut spółki planowany jest na III kwartał 2018 roku.
Wielu polskich marynarzy funkcjonuje w błędnym przekonaniu, że praca najemna na statkach eksploatowanych przez armatorów/pracodawców posiadających faktyczne zarządy w tzw. „rajach podatkowych” (np. Hongkong, Bahrajn, Monako, Liberia etc.) skutkuje dla nich brakiem powstania obowiązku podatkowego w Polsce. Niestety z uwagi na fakty, iż kraje/terytoria te są szczególnymi reżimami prawno-podatkowymi, w których funkcjonują liczne regulacje mające umożliwić podatnikom uzyskującym dochody lub zyski z tych krajów jak najniższe ob
Pomorskie branże kluczowe i inteligentne specjalizacje Pomorza. Bierzmy przykład z Danii [RELACJA]
Akcja ratownicza w usteckim porcie. Mężczyzna wpadł do wody, bo zagapił się w telefon
EKG: infrastruktura transportowa dla zrównoważonego rozwoju gospodarczego i bezpieczeństwa
100 lat polskiego żeglarstwa na wystawie w Narodowym Muzeum Morskim w Gdańsku
Morska Jednostka Rakietowa bierze udział w estońskim ćwiczeniu "Spring Storm 24"
Postęp prac przy zawalonym moście w Baltimore. Zostanie otwarta wodna trasa dla jednostek rekreacyjnych