W porcie Esbjerg w Danii oficjalnie ruszyła budowa terminalu tranzytowego dwutlenku węgla. Będzie on składowany w sześciu zbiornikach, a potem transportowany na morze i zatłaczany do kawern po złożach pod dnem morskim.
Na 14 maja są zaplanowane chrzest i wodowanie pierwszego statku przeznaczonego do transportu i składowania CO2. Dla odpowiedzialnej za to stoczni ma być to kamień milowy w transformacji energetycznej, a także istotny moment wdrażania innowacji branży stoczniowej nie tylko w Holandii, ale i całej Europie, której mocno ucieka konkurencja w postaci stoczni w Azji.
Magazynowanie CO2 pod powierzchnią Morza Północnego od dawna było strategiczną ambicją sektora energii odnawialnej. Teraz ambicja ta stała się rzeczywistością, ponieważ Projekt Greensand stanie się pierwszym w UE obiektem do składowania dwutlenku węgla na pełną skalę.
Następca duńskiego tronu książę Fryderyk zainaugurował w środę system składowania CO2 pod dnem Morza Północnego. Według mediów jest to pierwszy projekt na świecie, który umożliwia wykorzystanie wyeksploatowanego pola naftowego w ramach międzynarodowej współpracy.
Członkowie konsorcjum Greensand zgadzają się wesprzeć pilotażowy projekt składowania dwutlenku węgla, w celu wsparcia ambitnych duńskich celów redukcji emisji CO2 o 70 proc. do 2030 roku.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO