Grupa żeglugowa Maersk oświadczyła w środę, że przyspieszy plany dekarbonizacji morskiej żeglugi kontenerowej. Ma to nastąpić w 2023 r. poprzez uruchomienie pierwszego na świecie statku napędzanego paliwem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla.
Analizując wkład poszczególnych krajów w spowodowaną przez człowieka zmianę klimatu, trzeba brać pod uwagę nie tylko ich aktualne emisje dwutlenku węgla, ale całą ich historię. Wynika to z faktu, że CO2 pozostaje w atmosferze bardzo długo (patrz na przykład Impuls węglowy i jego usuwanie z atmosfery), współczesna koncentracja tego gazu jest więc wynikiem wszystkich naszych działań, przynajmniej od czasu rewolucji przemysłowej.
W Strefie Gazy zakończyła się budowa pływającego portu dla pomocy humanitarnej
Ruszyła sprzedaż biletów na II edycję konferencji Green Energy Tricity
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Elektrownia atomowa na Pomorzu opóźniona? Otwarcie dopiero w 2040 roku
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Tauron planuje rozwijanie mocy wytwórczych tak na lądzie, jak i na bałtyckim szelfie