Francuski gigant żeglugowy, CMA CGM Group, poprzez swoją spółkę CMA Terminal nabyła 50 % (-1 akcja) udziałów w hiszpańskim terminalu Total Terminal International Algeciras (TTIA).
Hiszpańscy pracownicy portów doszli do porozumienia z przedstawicielami portów na temat nowych warunków pracowniczyć. Zarazem odwołano zaplanowane strajki.
Ostatnie strajki dokerów w Hiszpanii kosztował ten kraj 110 mln euro – wyliczyło tamtejsze ministerstwo pracy.
Część dużych hiszpańskich portów stanęła w poniedziałek w martwym punkcie, po tym jak dokerzy rozpoczęli zapowiadane strajki.
Hiszpańskie związki zawodowe dokerów zapowiadają trzy dni strajków w przyszłym tygodniu, z powodu reformy portowej, która hiszpański rząd niedawno zaakceptował. Strajki mają odbyć się 5, 7 i 9 czerwca.
Południowokoreańskie Hyundai Merchant Marine porozumiało się z władzami portu Algeciras w Hiszpanii w sprawie zakupu 100 proc. udziałów w obiekcie. Dotądhttp://www.gospodarkamorska.pl/Porty,Transport/hmm-zatrudni-220-pracownikow-upadlego-hanjinu.html akcje należały do Hanjin Shipping, które wyprzedaje swoje aktywa z powodu bankructwa.
W niedawno rozpatrywanej sprawie Komisja Europejska uznała, że inwestycja mająca zostać przeprowadzona w Porcie w Taranto (Włochy) przez tamtejszy Podmiot zarządzający portem, a współfinansowana ze środków publicznych, polegająca na pogłębieniu dna morskiego przy terminalu kontenerowym jest dozwolona (zgodna z rynkiem wewnętrznym) w świetle art. 107 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej („TFUE”).
Sejm uchwalił ustawę mającą usprawnić finansowanie inwestycji offshore wind w części pożyczkowej KPO
Coraz gorsza kondycja sieci – skąd wziąć 500 mld zł na infrastrukturę energetyczną?
Dni Otwarte „Cutting Meets Welding" poświęcone automatyzacji cięcia i spawania
Reguły Hague-Visby w systemie prawa angielskiego
Konferencja „Świat, który nadchodzi. Lokalne i regionalne konsekwencje wyzwań globalnych"
Statek wpłynął w zamkniętą strefę, gdy trwały ćwiczenia z ostrą amunicją. Mogło dojść do tragedii