Kolejny zamawiający otrzymał statek przeznaczony do operacji offshore. Windea Clausius popłynął do Bernhard Schulte Offshore (BS Offshore). Kadłub jednostki powstał w gdyńskiej stoczni CRIST S.A., potwierdzając zdolności polskiego podwykonawcy w zakresie realizacji międzynarodowych zleceń.
Do mieszczącej się w Norwegii stoczni Ulstein Verft przybył 11 marca kadłub NB321. Budowany dla BS Offshore statek CSOV zostanie tam przygotowany do przekazania. Kadłub jednostki przeznaczonej do obsługi morskich farm wiatrowych przybył z Gdyni, gdzie w stoczni CRIST S.A. został zbudowany oraz częściowo wyposażony.
W piątek z gdyńskiej stoczni CRIST wyholowany został częściowo wyposażony kadłub statku do obsługi morskich farm wiatrowych, budowanego dla Bernhard Schulte Offshore na zlecenie Ulstein Verft.
Japońska firma Penta-Ocean Construction zleciła Ulstein Design & Solutions B.V. zaprojektowanie nowego, ciężkiego statku do instalacji fundamentów morskich elektrowni wiatrowych. Dostosowany projekt ULSTEIN HX118. Przedsięwzięcie jest realizowane przy współudziale mieszczącego się w Gdyni Ulstein Poland.
1 października w stoczni CRIST w Gdyni odbyła się uroczysta ceremonia cięcia stali pod nowy statek do obsługi morskich farm wiatrowych. Projekt jednostki typu Construction Service Operation Vessel (CSOV), oznaczonej numerem NB323, został opracowany przez Ulstein Design & Solutions AS, a w wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele stoczni CRIST, Ulstein Verft oraz JP Morgan Asset Management.
Nowo dostarczony przez stocznię Ulstein Verft firmie Olympic statek CSOV Olympic Boreas zdobył tegoroczną nagrodę "Maritime Innovation of the Year". Oparty na projekcie ULSTEIN SX222 od Ulstein Design & Solutions AS był budowany również w gdyńskiej stoczni CRIST S.A.
Na terenie gdyńskiej stoczni odbyła się ceremonia położenia stępki pod nowy statek przeznaczony do prac przy morskich farmach wiatrowych. Uczestniczyli w niej przedstawiciele CRIST S.A., Ulstein Verft oraz JP Morgan Asset Management.
Olympic Boreas wyznacza nowy kierunek w rozwoju statków obsługujących farmy wiatrowe. Muszą się z tym liczyć zarówno inwestorzy, jak i operatorzy. Załogi obsługujące instalacje na morzu będą oczekiwać coraz lepszych warunków pracy. Firmy instalacyjne będą współpracować z firmami oferującymi statki ekonomiczne i ekologiczne.
Stocznia Ulstein Verft przekazała 25 lipca firmie Olympic nowy statek CSOV, Olympic Boreas. Oparty na projekcie ULSTEIN SX222 od Ulstein Design & Solutions AS był budowany również w gdyńskiej stoczni CRIST S.A.
Pod koniec maja w południowokoreańskim porcie Pohang Yeongilman odbyła się ceremonia oddania do użytku Tamhae 3, pierwszego zbudowanego w kraju statku badawczego, przeznaczonego do prac geofizycznych. Zastąpi on zbudowany w 1996 roku Tamhae 2, wykonując prace podwodne na wodach krajowych i zagranicznych.
Polska i Norwegia współautorami bezpieczeństwa Bałtyku
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora