Przyczyną wypadku jachtu Tjorven było wejście w strefę fal przybojowych po minięciu główek ujścia Przekopu Wisły i wystawienie go na działanie tych fal przez zbytnie odpadnięcie jachtu od fali po postawieniu żagli - uznali eksperci z Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich (PKBWM). W swoim raporcie podkreślili, że rejon ujścia Przekopu Wisły, gdzie doszło do wywrócenia się jednostki, jest trudny do żeglowania.
W piątek rano służby SAR brały udział w poszukiwaniu załogi jachtu Tjorven, który zatonął na Zatoce Gdańskiej w okolicy ujścia Wisły. Służbom udało się uratować cztery osoby.
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim
MOSG zachęca byłych funkcjonariuszy do powrotu do służby. Formacja informuje o procedurze
"Flota cieni" jako zagrożenie dla bezpieczeństwa państw Europy Północnej - debata na AMW
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
Airmech Marine Equipment na targach METSTRADE 2025 – sukces, innowacje i nowe możliwości