Na pokładzie statku Canopée do Gujany Francuskiej dopłynęła przygotowana do montażu nowa rakieta nośna ESA – Ariane 6.
Norweski Biznes Morski zapewnia pracę bezpośrednio około 90 tys. osobom oraz generuje rocznie produkty i usługi o wartości około 500 mld NOK – informuje na portalu społecznościowym Ivar Engan, Daglig leder z Maritimt Forum. Znaczna część przychodów zapewnia eksport towarów i usług. Szacuje się, że około 70% przychodów norweskiego biznesu morskiego pochodzi z eksportu.
Rok 2023 był dla polskiej branży portowej istotny z racji na wychodzenie światowej gospodarki z pandemii COVID-19. Tak jak w poprzednich latach, upływał on pod znakiem dalszego rozwoju i rozbudowy portów, co oznaczało nowe inwestycje umowy, przetargi, a także wiele zrealizowanych przedsięwzięć. Swoje podsumowanie przygotował Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Stocznia Neptune Shipyards wraz z Partner Stocznia z Polic zbudowała statek Canopée, który został uhonorowany prestiżową nagrodą Statek Roku. Jest to rewolucyjny projekt dwusilnikowego ro-ro napędzanego energią wiatru.
Wodór w transporcie morskim ma perspektywy, nawet w Polsce. Jednak warunkiem wprowadzenie tego rozwiązania do żeglugi jest kompleksowe podjęcie zagadnienie przez operatorów statków, zarządy portów i firmy zajmujące się usługami w portach. To ogólny wniosek z dyskusji w czasie panelu „Wodór w transporcie morskim: perspektywy, wyzwania i innowacje - od projektu do pierwszego rejsu”.
Odbywające się w dniach 22-23 czerwca wydarzenie organizowane przez Radio Gdańsk było poświęcone szeregowi zagadnień z branży morskiej. W jego trakcie od kwietnia odbywały się panele ekspercie, a także gala finałowa, podczas której wręczono statuetki Statku Roku oraz Żagla Roku.
Ponad rok od otrzymania nagrody Statek Roku, Hydra zabunkrowała w grudniu br. i ma wypłynąć na firody. Prom będzie przewoził ludzi i samochody na trasie między norweskimi portami Hjelmeland, Nesvik oraz Skipavik niedaleko Stavanger – poinformował mnie Erlend Hovland, Chief Technology Officer, Norled AS.
W ramach spotkania Europejskiego Uniwersytetu Morskiego Sea EU przedstawiciele z Polski mogli zapoznać się z projektem CAPTN uniwersytetu w Kilonii. Skrót pochodzi od “Clean Autonomous Public Transport Network” i w sposób interdyscyplinarny nakreśla drogę dojścia miasta nadmorskiego do transportu inteligentnego i przyjaznego środowisku.
Podczas finału II Forum Morskiego Radia Gdańsk, który odbywał się 9-10 czerwca, wręczone zostały nagrody „Żagiel Radia Gdańsk” i „Statek Roku”.
Tematem czwartej debaty w ramach II Forum Morskiego Radia Gdańsk była ekologia w kontekście broni chemicznej i powojennych substancji na dnie Bałtyku. Jak sobie poradzić z tym zadaniem i kto powinien za nie zapłacić? O to Artur Kiełbasiński, redaktor naczelny "Dziennika Bałtyckiego", zapytał: Annę Fotygę – poseł do Parlamentu Europejskiego, prof. Marka Grzybowskiego – prezesa zarządu Bałtyckiego Klastra Morskiego i Kosmicznego oraz Michała Anteckiego – dyrektora Departamentu Morskich Farm Wiatrowych PGE Baltica.
Rozwój polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70 coraz bliżej. List intencyjny podpisany
Tego w polskiej stoczni nie było od lat. Wodowanie niszczyciela min, przyszłego ORP Jaskółka
"PB": Polski offshore czuje głód zamówień
Ponad 40 osób zginęło, gdy wywróciła się łódź płynąca z Półwyspu Somalijskiego
Resort obrony Chin: oświadczenia władz Holandii o incydencie z udziałem naszej armii są "haniebne"
Hinc dla "DGP": mamy zarezerwowaną przepustowość pływającego terminala w Zatoce Gdańskiej na 15 lat