Żegluga na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej pozostaje wciąż zagrożona atakami jemeńskich bojowników Huti. Mimo to zdecydowana większość prób uderzeń na statki i okręty kończy się niepowodzeniem, dzięki czemu transport morski w regionie jest bezpieczniejszy.
Ochrona granicy państwowej, kontrola ruchu granicznego, zapobieganie i przeciwdziałanie nielegalnej migracji – to główne zadania Straży Granicznej, formacji, która dziś, 16 maja, obchodzi swoje święto. Dotyczy to również jej komponentu działającego na Bałtyku, Morskiego Oddziału Straży Granicznej.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. poinformował o odwołaniu przetargu na dzierżawę terenu pod terminal agro. Nie podano przyczyn tej decyzji.
Dwie potężne firmy żeglugowe, Carnival Corporation i Seaspan Corporation, wprowadzają na pokłady technologię Starlink od SpaceX, zmieniając zasady gry w łączności na morzu.
Brytyjski koncern został wybrany do wsparcia projektu nowych okrętów dla Królewskiej Marynarki Wojennej Szwecji (Svenska Marinen), korwet typu Luleå. W ten sposób obie firmy zacieśniają partnerskie relacje na rzecz obronności oraz wymiany doświadczeń w przemyśle okrętowym.
W mediach społecznościowych pojawił się dokument brokera ubezpieczeniowego Mentor S.A., dotyczący sprawy ubezpieczenia budowanych okrętów programu "Miecznik". Firma odpowiedziała na zarzuty dotyczące zapłaty za usługę, choć jednostki jeszcze nie powstały.
Urząd Morski w Gdyni już po raz czwarty zaprasza wszystkich chętnych do współpracy przy ochronie wybrzeża i poznania „od zaplecza” jego najurokliwszych odcinków.
Do 14 czerwca br. przedłużono prace zespołu ds. ceny maksymalnej za energię elektryczną z morskich farm wiatrowych - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Konieczne jest wykonanie dodatkowych analiz warunków panujących obecnie na rynku energii - dodało.
Obecnie stężenie dwutlenku węgla w atmosferze rośnie 10 razy szybciej niż w czasie najsilniejszego przyrostu w czasie minionych 50 tys. lat. To wynik analizy gazu uwięzionego w antarktycznym lodzie.
Niemiecki gigant żeglugowy Hapag-Lloyd skorygował swoje prognozy finansowe na 2024 rok, podnosząc dolny próg oczekiwań. To wynik rosnącego popytu na transport morski oraz wzrostu stawek frachtowych. Niemniej jednak, pozytywne trendy rynkowe nie zdołały zamaskować znaczącego, 84-procentowego spadku zysku netto w pierwszym kwartale roku.
Święto Straży Granicznej. Ponad trzy dekady obrony granicy na lądzie i morzu
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Babcock rozwija współpracę z Saab w związku z budową korwet dla sił morskich Szwecji
Ubezpieczenie "Miecznika" zgodne z prawem? Wraca temat zarzutów o nieprawidłowości przy zakupie
MKiŚ: do 14 czerwca br. przedłużono prace dot. ceny maksymalnej za energię elektryczną z offshore
Zyski spadają, oczekiwania rosną. Hapag-Lloyd aktualizuje prognozy na 2024