W czwartek, 27 stycznia Sejm RP odrzucił wszystkie 65 poprawek Senatu do budżetu na 2022 rok. Przepadła więc i poprawka senatora Sławomira Rybickiego, która miała zagwarantować 22 mln zł na rozpoczęcie prac projektowych związanych z budową Drogi Czerwonej, która jest niezbędna dla dalszego rozwoju gdyńskiego portu, a także miasta i regionu.
Według analityków BETFAN, legalnego polskiego bukmachera, Trójmiasto doczeka się w końcu budowy Drogi Czerwonej, mającej połączyć gdyński port z siecią dróg krajowych. Zdaniem BETFAN prace budowlane przy tej inwestycji ruszą w ciągu pięciu lat, tj. do końca 2026 r. Czy jednak, zgodnie z zapowiedziami, łącznik powstanie do 2028 r.? Czy Droga Czerwona ponownie stanie się tematem kampanii wyborczej w Trójmieście? I co z innymi projektami: Portem Zewnętrznym czy Doliną Logistyczną, wokół której toczy się właśnie przetarg?
"Planowana Droga Czerwona przebiega przez żywy organizm, którym jest wybudowane już miasto. Dlatego szukaliśmy rozsądnych kompromisów i mogę dzisiaj uczciwie powiedzieć, że to, co wypracowaliśmy, spełnia zarówno życzenia portu jak i miasta" - powiedziała Katarzyna Gruszecka Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki. Dziś rano podpisane zostało porozumienie co do przebiegu drogi Czerwonej jako elementu ostatniej mili dostępu drogowego do Portu Gdynia i morskiej granicy państwa.
Głos na Rafała Trzaskowskiego, to głos przeciwko budowie Drogi Czerwonej - ekspresówki mającej połączyć gdyński port z obwodnicą Trójmiasta - mówili w środę gdyńscy radni PiS odnosząc się do deklaracji prezydenta Gdyni Wojciecha Szczurka, który poparł kandydata KO Rafała Trzaskowskiego
Tytuł doktora honoris causa dla prof. Stanisława Gucmy
Posiedzenie TTE. Nowe strategie dla bezpieczeństwa żeglugi i efektywności kolei
Ćwiczenia służb ratunkowych na Zalewie Szczecińskim
Od doświadczenia do nowoczesności. Współczesna idea SMART Portów
Siły zbrojne Filipin: nasz marynarz poważnie ranny w kolizji z chińską strażą przybrzeżną
Nowy chiński okręt podwodny grasuje w okolicach Tajwanu