Innowacje mogą być szansą na zaangażowanie polskich podmiotów w łańcuch dostaw dla sektora morskiej energetyki wiatrowej, ale też na skok technologiczny do standardów światowych – wynika z dyskusji branżowych poruszonych podczas „Konferencji Offshore Wind – Ryzyka, Finansowanie, Bezpieczeństwo”, która odbyła się w Sopocie 6-7 marca. Patronem medialnym wydarzenia był portal GospodarkaMorska.pl.
Brandon Ennis, kierownik techniczny ds. morskich elektrowni wiatrowych w Sandia National Laboratories, miał radykalnie przewrotny pomysł na morskie turbiny wiatrowe: zamiast wysokiej, potężnej wieży z łopatami na szczycie, wyobraził sobie turbinę bez wieży, z łopatami naciągniętymi jak w łuku.
11 maja 2022 r. w Warszawie w podniebnej przestrzeni Warsaw SkyFall grono wyselekcjonowanych gości celebrowało wejście na rodzimy rynek luksusowej marki jachtowej - Azimut Yachts Poland. Organizatorem wieczoru był lider w dystrybucji łodzi żaglowych i motorowych w Polsce – firma Dobre Jachty, która od tego roku jest wyłącznym dealerem Azimut Yachts w kraju.
Jak prowadzić prace przy morskich turbinach wiatrowych w niekorzystnych warunkach pogodowych? Naukowcy twierdzą, że połączenie inteligentnego oprogramowania z konserwacją wykonywaną przez roboty może wydłużyć czas pracy statków obsługujących farmy wiatrowe o 35 proc.
Trudno znaleźć dziś kraj z dostępem do wód morskich i oceanicznych, którego władze rządowe i lokalne nie planują rozwoju morskiej energetyki wiatrowej. Wielkie ambicje ma region Alto Minho w Portugalii, ale także inwestorzy chcący przeznaczyć nawet miliard euro na projekty związane z rozwojem sektora energetyki morskiej.
Nie od dziś wiadomo, że przyszłością morskich farm wiatrowych będzie technologia floating, czyli pływających platform. Jeden z największych producentów turbin GE Renwable Energy ujawnił kilka szczegółów nowego projektu pływającej turbiny. Ma być lżejsza oraz odpowiednia dla wód o głębokości powyższej 60 MW.
Norweski koncern naftowy Equinor otrzymał pozwolenie na rozpoczęcie prac nad odwiertem 30 / 2-5 S na Morzu Północnym.
Turbina pływowa o średnicy większej niż długość przyczepy ciągnikowej została zainstalowana w Chinach w ramach projektu Simec Atlantis Energy Ltd., China Shipbuilding Industry Company Ltd. i China Three Gorges Corp.
Ostatnie dni roku w Stoczni Remontowej Nauta upływają pod znakiem bardzo intensywnych prac. Zajętych jest aż 18 doków a zakres remontów obejmuje zarówno modernizacje małych jednostek, jak i zaawansowane przebudowy dużych statków.
Ostatnie dni roku w Stoczni Remontowej Nauta upływają pod znakiem bardzo intensywnych prac. Zajęte są wszystkie nabrzeża a zakres remontów obejmuje zarówno modernizacje małych jednostek, jak i zaawansowane przebudowy dużych statków.
Zmasowany atak ukraińskich dronów na Sewastopol. Rosja wysłała Flotę Czarnomorską
Ukraińskie drony zaatakowały terminal paliwowy w Noworosyjsku
Regaty Rocznicowe o Puchar Rektora Politechniki Gdańskiej
Chiny na energetycznym kursie. Skorzystają porty i morski transport
Święto Straży Granicznej. Ponad trzy dekady obrony granicy na lądzie i morzu
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink