Wärtsilä i Eidesvik Offshore zbliżają się do kluczowej fazy swojego rewolucyjnego przedsięwzięcia: konwersji jednostki zaopatrzeniowej platform wiertniczych (Platform Supply Vessel - PSV) Viking Energy na napęd amoniakowy. Planowana modernizacja uczyni Viking Energy pierwszym statkiem na świecie w pełni napędzanym amoniakiem, wyznaczając nowy standard w zakresie zrównoważonego rozwoju i redukcji emisji w żegludze.
W stoczni Chantiers de l'Atlantique w Saint-Nazaire we Francji odbyła się uroczystość położenia stępki pod kolejny statek wycieczkowy należący do Celebrity Cruises, Celebrity Xcel. Jednostka serii Edge wpisuje się w wizję dekarbonizacji żeglugi pasażerskiej, posiadając najnowocześniejsze rozwiązania służące ograniczeniu emisji CO2, do których zalicza się m.in. napęd na metanol.
Gaz płynny ma przed sobą silną przyszłość jako paliwo okrętowe, nawet jeśli globalny regulator żeglugi przyjmie bardziej rygorystyczne cele dotyczące emisji – twierdzi DNV AS, która wyznacza standardy bezpieczeństwa statków.
Negatywne skutki Covid-19 odczuwane są w prawie każdej dziedzinie życia - społecznego, zawodowego, gospodarczego. Jest jednak ktoś, kto z obecnej sytuacji czerpie niemal same zyski- natura. A zadowolona natura niesie za sobą korzyści także dla żeglugi. O nowej rzeczywistości możliwościach dla żeglugi opowiada Asbjørn Halsebakke, produkt menadżer w Yaskawa Environmental Energy / The Switch
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Polska i Norwegia współautorami bezpieczeństwa Bałtyku
Alarm. Zbiornikowiec-zombie na Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu