Do ponad 20 mld USD do 2035 r. wzrośnie globalny rynek transportu morskiego w kontenerach chłodniach. Głównymi beneficjentami dynamicznie rozwijające się rynku globalnego są operatorzy z UE. Armatorzy europejscy zwiększają więc zdolności transportowe statków o miejsca na pokładach, ilość przyłączy dla kontenerów chłodni oraz oczywiście moc urządzeń zasilających. Również terminale kontenerowe wciąż zwiększają swoje zdolności obrotu kontenerami chłodniami.
Terminal Kontenerowy Kanału Sueskiego (SCCT) w Egipcie zainaugurował swoją znaczącą rozbudowę, zwiększając przepustowość i liczbę miejsc pracy we Wschodnim Port Saidzie. Uroczystość, w której uczestniczył Jego Ekscelencja Prezydent Abd el-Fattah es-Sisi, była oficjalnym otwarciem wartej 500 milionów dolarów modernizacji terminala.
Baltic Hub podsumował jedno z najważniejszych przedsięwzięć na swoim terenie, budowę głębokowodnego nabrzeża T3. Trzy lata intensywnej pracy mają zaowocować wzrostem przeładunków oraz przepustowością największego portu na Bałtyku.
Bogata prezentacja firm, służb i instytucji związanych z zagadnieniem bezpieczeństwa na Międzynarodowych Targach Morskich i Militarnych BaltExpo 2025 wynikała zarówno ze wzrostu zainteresowania tym zagadnieniem, jak i rosnącej świadomości o zagrożeniach w domenie morskiej. Biorąc pod uwagę trwające postępowanie związane z wyborem oferenta w ramach programu „Orka”, pierwszy raz na wydarzeniu w Gdańsku pojawiła się południowokoreańska stocznia Hanwha Ocean.
W Rewie, na terenie gminy Kosakowo, trwa drugi etap inwestycji przeciwpowodziowej mającej na celu zabezpieczenie miejscowości przed skutkami powodzi i sztormów. Prace rozpoczęto we wrześniu 2025 roku jako kontynuację działań realizowanych w poprzednich latach w ramach projektu „Zabezpieczenie brzegów przed powodzią od strony wód Zatoki Gdańskiej”.
W Gdynia Container Terminal w zeszłym tygodniu miał miejsce wyjątkowy moment – terminal świętował przekroczenie granicy 6 milionów TEU przeładowanych od początku istnienia GCT.
Lord Diplock w precedensie – „The Johanna Oldendorff” [1973] 2 Lloyd’s Rep. 285, zdefiniował cztery etapy realizacji umowy czarteru na podróż, a mianowicie. W niniejszym opracowaniu zajmiemy się trzecim etapem umowy przewozu, określonym w skrócie jako „carring voyage”.
Terminal kontenerowy Baltic Hub ogłosił zwycięzców IV edycji programu grantowego Busole, inicjatywy, której celem jest wspieranie projektów odpowiadających na potrzeby lokalnej społeczności w dzielnicach sąsiadujących z terminalem – Stogi, Przeróbka, Krakowiec–Górki Zachodnie.
Na terenie tureckiej stoczni ADA odbyła się ceremonia cięcia blach na pierwszy z dwóch nowych okrętów zaopatrzeniowych dla Marynarki Wojennej Portugalii (Marinha Portuguesa). Nowe jednostki mają stanowić nie tylko istotne wsparcie dla floty, ale wesprzeć też działania innych rodzajów sił zbrojnych, a w razie potrzeby wspierać ludność w sytuacjach kryzysowych.
Do Portu Gdańsk prowadzi w tej chwili zaledwie jedna linia kolejowa. Biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój portu, ale też kwestie bezpieczeństwa, konieczna wydaje się budowa kolejnej, która zapewni alternatywną drogę transportu ładunków i zwiększy jego bezpieczeństwo. W Kapitanacie Portu Gdańsk podpisane dzisiaj zostało porozumienie między Zarządem Morskiego Portu Gdańsk i PKP PLK na opracowanie koncepcji poprawy dostępu kolejowego i drogowego do Portu Północnego. To pierwszy krok do budowy nowej linii kolejowej.
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Polska i Norwegia współautorami bezpieczeństwa Bałtyku
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu