Skawa i Solina – dwa masowce pływające w barwach Polskiej Żeglugi Morskiej przechodzą remont w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie.
Zakres prac na statkach obejmuje konserwację kadłuba i ładowni, remonty maszynowe i elektryczne oraz przegląd dźwigów ładunkowych i urządzeń pokładowych.
Oba Statki zostały wybudowane w 2012 r. w chińskich stoczniach. Skawa ma prawie 150 m długości i 23,5 m szerokości. Solina jest większa – jej wymiary wynoszą 190 x 23,6 m. Parametry obu jednostek zostały opracowane tak, by mogły pływać po Wielkich Jeziorach Amerykańskich.
Ostatnim statkiem PŻM, remontowanym w MSR Gryfii był masowiec LUBIE, który na przełomie września i października, przeszedł remont klasowy. Łącznie w trakcie ostatnich trzech lat MSR Gryfia wykonała remonty 17 statków szczecińskiego armatora, w tym również promów pasażerskich.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth