jk
Około 50 pracowników Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia zorganizowało manifestację przed Urzędem Miasta w Świnoujściu. Boją się o utratę pracy – poinformowało iswinoujscie.pl.
- Krzyczeliśmy w 2012 i 2013 przeciwko połączeniu stoczni. I skończyło się na czym? Na tym, że na dziś jesteśmy z ręką w nocniku połączeni z pasożytem ze Szczecina. Bo inaczej tego nie nazwę. Jesteśmy zadłużani. Bankrut przejmuje dobrze prosperującą spółkę - przemawiał do zgromadzonych jeden z uczestników protestu.
W poniedziałek stanowisko popierające stoczniowców mają przyjąć radni na nadzwyczajnej sesji zwołanej w sprawie Gryfii.
Niedawno władze zakładu poinformowały, że sytuacja finansowa w stoczni poprawia się. Pierwsze trzy kwartały tego roku stocznia zakończyła z bardzo dobrymi wynikami. W tym czasie MSR Gryfia osiągnęła przychody zbliżone do tych, które zanotowała w całym roku 2016. Nastąpiła także poprawa na poziomie wyników ze sprzedaży. Podczas gdy jeszcze w 2016 r. spółka zanotowała znaczną stratę, w 2017 r. trzy kwartały zakończyła z zyskiem ze sprzedaży. Zatem możemy mówić o wymiernych efektach podejmowanych działań. Należy też zauważyć, że zdecydowanie lepsze wyniki finansowe stocznia osiągnęła przy liczbie zleceń remontowych utrzymującej się na poziomie zbliżonym do lat poprzednich.
Obecnie w stoczni trwają prace remontowe na masowcu MAZURY oraz promie KARSIBÓR III, a w niedzielę przy nabrzeżu pojawił się duży grecki zbiornikowiec Lone Star. Oprócz prac remontowych, w MSR Gryfii trwają prace projektowe związane z projektem budowy promu dla PŻB oraz lodołamaczy rzecznych dla RZGW w Gdańsku.
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries