W związku z informacjami na temat sytuacji Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia SA, które w ostatnim czasie pojawiły się w mediach, Zarząd MSR Gryfia Stoczni przedstawił swoje stanowisko na temat bieżącej sytuacji stoczni.
MSR Gryfia, mimo trudnej sytuacji na rynku i tendencji armatorów do ograniczania wydatków na remonty, radzi sobie dobrze i poprawia wyniki. Sytuacja finansowa Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia SA jest stabilna. Wstępne wyniki finansowe wskazują, iż rok 2015 MSR Gryfia zakończyła z przychodami ze sprzedaży na poziomie ponad 183 milionów złotych, co oznacza wzrost w porównaniu do roku 2014 o ponad 20 milionów złotych. Stocznia współpracuje też z właścicielem w realizacji strategii grupy MARS S&O. To wszystko znajduje uznanie w oczach banków i instytucji finansowych, z którymi MSR Gryfia rozwija współpracę. Nie ma więc powodów do obaw o zachowanie płynności finansowej.
MSR Gryfia nie może narzekać na brak pracy. W stoczniowych dokach remontowane są statki renomowanych armatorów z różnych części Europy i świata. Stocznia bardzo aktywnie pozyskuje zlecenia od nowych klientów, ale również ma grono stałych klientów, którzy od lat remontują tu swoje statki – są to m.in. szczeciński armator – PŻM, Royal Wagneborg z Holandii, NORIENT z Danii, czy niemiecki armator KESS. Dla każdego z tych klientów MSR Gryfia remontowała w ostatnim roku po kilka jednostek. Warto przypomnieć także, iż w IV kwartale 2015 r. MSR Gryfia o ponad 20% przekroczyła planowaną wielkość przychodów z remontów statków.
Łącznie w ciągu całego roku 2015 MSR Gryfia wyremontowała 231 statków różnego typu. Na uwagę zasługuje fakt, iż przy zachowaniu podobnej liczby remontowanych statków (w porównaniu do 2014 r.), przychody z tego segmentu działalności są wyższe niż rok wcześniej. Oznacza to, że MSR Gryfia wykonuje projekty bardziej skomplikowane i o wyższej wartości.
Pomimo dotkliwego kryzysu na rynku offshore, wywołanego historycznie niskimi cenami ropy, MSR Gryfia pozyskuje nowe kontrakty również w tym segmencie rynku. W ostatnim czasie stocznia zdobyła dwa interesujące zlecenia. Trzy kontenery offshore, które powstaną w stoczni, będą częścią projektu Ormen Lange / Nyhamna Extension Project, a ich końcowymi odbiorcami będą firmy ABB i SHELL. Z kolei na zlecenie fabryki BMO, MSR Gryfia wykona konstrukcję typu Lower Jack, która trafi na farmę wiatrową Race Bank na Morzu Północnym. Kontrakt ten jest przykładem dobrej współpracy stoczni z sąsiadującą z nią fabryką BMO. Powyższe kontrakty są najlepszym dowodem na to, iż klienci postrzegają stocznię MSR Gryfia jako wiarygodnego partnera biznesowego.
W ostatnich miesiącach jakość usług oferowanych przez stocznię została doceniona przez klientów i rynek. W sierpniu 2015 r. stocznia uzyskała certyfikat systemu kwalifikowania Achilles, potwierdzającego normy produktów i usług dla przemysłu naftowego. Ponadto, armator Reederei Hermann Buss GmbH &Co. KG, który regularnie współpracuje ze stocznią, przyznał spółce certyfikat Supplier of the Year potwierdzający wysoką ocenę kompetencji spółki.
W minionym roku stocznia pozyskała również koncesję na obrót bronią i materiałami wybuchowymi, która otwiera jej możliwość realizacji zleceń na potrzeby Marynarki Wojennej. Jest to ważny krok dla rozwoju stoczni – z racji na jej położenie w pobliżu portu wojennego w Świnoujściu, może stanowić naturalne zaplecze dla remontów okrętów Marynarki Wojennej.
***************************************************************************
Morska Stocznia Remontowa Gryfia należy do grona najbardziej znanych stoczni w kraju i za granicą. Stocznia wykonuje remonty, przebudowy i budowy statków różnych typów i rozmiarów, do panamaxów włącznie. Od ponad 15 lat jest także producentem konstrukcji stalowych offshore. Dwa zakłady produkcyjne – w Szczecinie i Świnoujściu zapewniają jej łatwy dostęp do najważniejszych rynków zbytu. MSR Gryfia jest częścią grupy MARS Shipyards & Offshore.
MSR Gryfia dysponuje bogatym zapleczem technicznym, umożliwiającym kompleksowe remonty i przebudowy zarówno dużych statków handlowych, jak i promów pasażerskich oraz specjalistycznych jednostek wielozadaniowych, holowników i jachtów.
Od 8 grudnia 2015 r. pełniącym obowiązki prezesa zarządu stoczni jest Michał Kowalewski, delegowany do sprawowania tej funkcji przez Radę Nadzorczą stoczni.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth