Vistal Gdynia w restrukturyzacji poszukuje nowego prezesa zarządu, który zastąpi w obowiązkach Jana Michalkiewicza, członka Rady Nadzorczej spółki, który został oddelegowany do czasowego sprawowania tej funkcji.
Zakończył się okres, na który Michalkiewicz został oddelegowany do sprawowania funkcji prezesa spółki. Tym samym Vistal Gdynia poszukuje chętnych na stanowisko prezesa zarządu. Jego kadencja miałaby trwać trzy lata. Sęk w tym, że przed niecałym miesiącem spółka złożyła wniosek o ogłoszenie upadłości.
Wniosek Vistalu został złożony za pośrednictwem portalu Krajowy Rejestr Zadłużonych do Sądu Rejonowego Gdańsk-Północ w Gdańsku. Informacja o nim przekazana została w raporcie bieżącym w systemie ESPI - Elektronicznym Systemie Przekazywania Informacji, którego operatorem jest Komisja Nadzoru Finansowego. Służy do przekazywania wymaganych regulaminami oraz prawem komunikatów przez emitentów notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych i NewConnect.
Vistal podał także, że pomimo złożenia wniosku o upadłość, w dalszym ciągu procedowany jest wniosek o zatwierdzenie układu wierzycielskiego.
Nie jest to pierwszy przypadek zgłoszenia upadłości przez Vistal. Spółka, która funkcjonuje w branży mostowej, okrętowej, energetyki wiatrowej i offshore, posiadająca nieruchomość z bezpośrednim dostępem do nabrzeża, po raz pierwszy wnioskowała o upadłość w 2017 roku. Rok później firma przedstawiła plan restrukturyzacji. Został on zatwierdzony przez komisarza. Jego kluczowym elementem był program, w ramach którego Vistal miał skupić się na produkcji mostów na rynek polski oraz na rynki skandynawskie. Firma upatrywała też szans w obszarze offshore wind.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española