Będzie to pierwszy zakład recyklingu baterii litowych w Holandii, o wydajności rozdrabniania do 10.000 ton rocznie. Firma TES, dostawca usług w zakresie zrównoważonych technologii, zawarła umowę na budowę zakładu recyklingu baterii w porcie w Rotterdamie.
Zakład o powierzchni 10 000 metrów kwadratowych w największym porcie morskim Europy posiada już podstawowe zezwolenie na przyjmowanie, magazynowanie i przekazywanie baterii litowych oraz zarządzanie bateriami pojazdów elektrycznych (EV) i złomem produkcyjnym, a także zezwolenie na rozdrabnianie baterii alkalicznych.
Będzie to pierwszy zakład recyklingu baterii litowych w Holandii, a jego pełne uruchomienie planowane jest na koniec 2022 roku.
Rozwój zakładu w Rotterdamie będzie wspierany przez doświadczenie zdobyte we Francji i Singapurze, gdzie TES wybudowała zakłady recyklingu baterii litowych.
Zakład w Singapurze, który został otwarty w marcu 2021 roku, jest pierwszym tego typu obiektem w Azji Południowo-Wschodniej i ma zdolność do recyklingu do 14 ton baterii litowych na dobę, co jest równoznaczne ilości 280 000 baterii do smartfonów.
Innowacyjny port
– Mamy wizję bycia globalnym innowatorem w dziedzinie zrównoważonego rozwoju, a nasza niezachwiana ambicja przekształcenia obiektu w Rotterdamskim porcie w najnowocześniejszy europejski zakład recyklingu baterii jest kluczem do realizacji tej strategii – oznajmił Thomas Holberg, wiceprezes Battery Operations w TES.
– Po uruchomieniu będziemy mieli zdolności rozdrabniania do 10.000 ton baterii rocznie, a następnie proces hydrometalurgiczny, który koncentruje się na odzyskiwaniu niklu, kobaltu i litu jako prekursorowego surowca dla przemysłu akumulatorowego.
Transakcja jest częścią ciągłego zaangażowania TES w poprawę zbiórki i recyklingu baterii przenośnych i przemysłowych w Europie.
– Pracujemy nie tylko nad tym, aby w 2050 roku port i przemysł miały zerową emisję CO2 netto, ale także szukamy sposobów, aby uczynić przemysł bardziej cyrkularnym. Dlatego oprócz prac nad projektami dotyczącymi na przykład wodoru oraz wychwytywania i składowania dwutlenku węgla, ważne jest podjęcie znaczących kroków w celu ustanowienia procesów produkcyjnych o charakterze cyrkularnym – skomentował Allard Castelein, CEO w porcie w Rotterdamie. – Projekt TES w Rotterdamie jest właśnie takim projektem. Może się on stać największym europejskim zakładem recyklingu baterii z samochodów elektrycznych.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek