• <
PZT_980x120_gif_2020

Szkolenia szyte na miarę w Educrane (wywiad)

Strona główna Porty, logistyka Szkolenia szyte na miarę w Educrane (wywiad)
Szkolenia szyte na miarę w Educrane (wywiad) - GospodarkaMorska.pl

Pracy podejmuje się jedynie wtedy, gdy może dać gwarancję, że wykona ją na najwyższym poziomie. O nieszablonowych ofertach, fascynacji portem i przekuciu pasji w sukces rozmawiamy z założycielem firmy Educrane, Jarosławem Zielińskim.

Skąd wziął się pomysł na Educrane?

Podczas pracy w charakterze inspektora Transportowego Dozoru Technicznego stwierdziłem, że istnieje luka na rynku w dziedzinie szkoleń. Firm zajmujących się dźwignicami jest coraz mniej, uczelnie nie oferują związanego z nimi kierunku. To temat niszowy i bardzo zamknięte środowisko. 

Moja kariera z portem rozpoczęła się w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni. To tam zdobyłem typowo praktyczne doświadczenie i zdecydowałem, że połączę je z tematami prawnymi.

Jak wyglądały początki działalności?

Ze względu na moje doświadczenie i znajomość rynku, informacja o założeniu przeze mnie firmy szybko się rozeszła. Dostałem zlecenie szkolenia od firmy w Gdyni, później ocena stanu technicznego suwnicy w gdańskim porcie. Okazało się, że klienci doceniają moje podejście do pracy i owocuje to kolejnymi kontraktami.

Co wyróżnia Pana podejście na rynku?

Tematy, którymi się zajmuję są mi bardzo bliskie. Nie będzie również przesadą, jeśli przyznam, że uwielbiam moją pracę.

Do każdego klienta staram się podchodzić indywidualnie. Nie przesyłam szablonowych ofert, wyczuwam potrzeby swojego odbiorcy. Przed rozpoczęciem szkolenia, staram się zrobić wywiad, poznać grupę. Dzięki temu wiem, czy uczestnicy mają już doświadczenie czy nigdy nie mieli styczności z danym urządzeniem lub portem. Zależy mi na tym, żeby osoby wychodzące z mojego kursu były zadowolone i czuły, że zdobyły przydatną wiedzę, owocnie wykorzystały czas. Jeśli podczas szkolenia kursanci sygnalizują, że potrzebują więcej czasu – przedłużam kurs tak, aby wszyscy byli zadowoleni.

Jednocześnie – nigdy nie narażam klienta na straty. Nie wyciągam pracowników na dwa tygodnie sztucznie zapełniając ich czas. Wykorzystuję każdą godzinę aby oferować wartość merytoryczną na najwyższym poziomie.

Szkolenie jest podzielone na dwie części – teoretyczną i praktyczną. Jak wygląda taki kurs?

Zgadza się, w części praktycznej przekazujemy pracownikom w jaki sposób powinno się obsługiwać dane urządzenie. Wiedzę przekazują osoby z wieloletnim doświadczeniem pracujące na największych i najbardziej odpowiedzialnych sprzętach. Stąd też – stanowią najlepsze możliwe źródło kompetencji. Część merytoryczna najczęściej odbywa się u zleceniodawcy. To najwygodniejsza opcja a ja staram się sprawić, żeby oferta była jak najbardziej przyjazna klientom.

Po szkoleniu, uczestnik automatycznie przystępuje do egzaminu państwowego, po którym otrzymuje uprawnienia państwowe Transportowego Urzędu Nadzoru Technicznego lub Wojskowego Nadzoru Technicznego, w zależności od tego do której jednostki uda się na egzamin.

Szkolenia staram się organizować najwcześniej tydzień przed egzaminem. Zależy mi na wysokiej skuteczności i tym, aby klienci byli zadowoleni z moich usług.

Jakie usługi posiada w ofercie Pana firma?

Szkolenia z zakresu obsługi oraz konserwacji urządzeń technicznych takich jak wciągniki i wciągarki, suwnice, żurawie, podesty ruchome, dźwigi czy wózki jezdniowe. Dodatkowo, świadczymy usługi doradcze w zakresie urządzeń transportu bliskiego oraz ciągłego, profesjonalną konserwacje oraz naprawy urządzeń technicznych a także określanie tzw. resursu oraz wykonywanie oceny stanu technicznego.

Czym jest określanie resursu?

Najkrócej rzecz ujmując, resurs to parametry graniczne stosowane do oceny i identyfikacji stanu technicznego, określone na podstawie liczby cykli pracy i stanu obciążenia UTB w założonym okresie eksploatacji z uwzględnieniem rzeczywistych warunków użytkowania czyli innymi słowy określenie stopnia wykorzystania urządzenia technicznego.

Czy należy go określić dla każdego urządzenia technicznego?

Zgadza się, definiuje to § 7 ust.1 rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 30 października 2018 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie eksploatacji, napraw i modernizacji urządzeń transportu bliskiego.

Jak widzi Pan działalność Educrane za kilka lat?

Rynek się zmienia, firmy, które wykonują usługi w sposób bardzo dobry są doceniane. Chciałbym, żeby klienci niezmiennie byli zadowoleni z naszej współpracy. Ze swojej strony podejmuję się tylko tego, o czym wiem, że jestem w stanie zrobić w sposób najlepszy.

Jeśli będą takie możliwości  - chciałbym rozwijać działalność o naprawy i modernizację. Marzeniem jest warsztat i biuro z widokiem na port, jedno z moich ulubionych miejsc na świecie. 

port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
port_gdańsk_390x100_2020
invest_gda_390x100_gif_2020
 Ropa brent 41,66 $ baryłka  -0,14% 15:55
 Cyna 18170,00 $ tona 0,11% 18 wrz
 Cynk 2512,00 $ tona 1,87% 18 wrz
 Aluminium 1745,00 $ tona 0,11% 18 wrz
 Pallad 2272,15 $ uncja  -0,23% 15:54
 Platyna 868,10 $ uncja  -1,90% 15:55
 Srebro 24,31 $ uncja  -1,98% 15:55
 Złoto 1911,90 $ uncja  -0,29% 15:55
Bollore_390x100_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.