Marek Gróbarczyk, poseł do Parlamentu Europejskiego (PiS):
- W ciągu ostatnich ośmiu lat polska gospodarka morska przestała praktycznie istnieć, a decyzje rządu wprost przyczyniły się do jej upadku.
Wspomnieć tu przede wszystkim należy o szczególnie dotkliwej decyzji podjętej przez rząd D. Tuska, dotyczącej likwidacji Stoczni Szczecińskiej Nowej S.A. Ze względu na brak nadzoru właścicielskiego ze strony ministra skarbu państwa opóźnione jest już o 3 lata oddanie do użytku strategicznej inwestycji dla bezpieczeństwa Polski, jaką jest gazoport w Świnoujściu. Katastrofalna w skutkach była również zgoda premiera D. Tuska na budowę Gazociągu Północnego, który ogranicza rozwój portów w Szczecinie i Świnoujściu. Rząd nadal oficjalnie nie wstrzymał prywatyzacji PŻB w Kołobrzegu, z drugiej zaś strony doprowadził do przejęcia obsługi linii promowej Świnoujście - Trelleborg przez niemieckiego operatora TT-Line.
Poważnym problemem, już osłabiającym pozycję naszych armatorów, była akceptacja koalicji rządzącej PO-PSL dla wprowadzenia tzw. dyrektywy siarkowej, co skutkuje podniesieniem cen usług żeglugowych (frachtu). Polskie rybołówstwo również znajduje się w tragicznej kondycji, likwidowane są kutry, za to ceny ryb w sklepach stają się coraz wyższe. Nie zrobiono niczego, aby odbudować możliwość żeglugi śródlądowej po Odrze.
Polskiej gospodarce morskiej trzeba dobrego menadżera i dobrego gospodarza. Obecny obóz rządzący zapomniał o Pomorzu Zachodnim, zapomniał o skarbie tego regionu, jakim jest gospodarka morska.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii