ew
Aż do 25 stycznia wyłączony będzie z eksploatacji prom Wasa Express. Wszystko z uwagi na konieczność przeprowadzenia dodatkowych prac w czasie trwającego właśnie przeglądu.
Pływający w barwach Wasaline prom Wasa Express przebywa obecnie w suchym doku w zakładach w Tallinnie. Statek przechodzi tam cykliczny, realizowany co 5 lat przegląd oraz niezbędne prace konserwacyjne. W ich trakcie stwierdzono większe od zakładanego zużycie jednego z elementów.
Eksperci uznali, że zwiększonej uwagi wymaga trzon sterowy, a armator – mając na uwadze kwestie bezpieczeństwa - zdecydował się na przeprowadzenie prac konserwacyjnych jeszcze w trakcie bieżącego przeglądu.
W związku z tym statek powróci do obsługi regularnych rejsów z opóźnieniem. Pierwsze odejście po przeglądzie zaplanowano na 25 stycznia, na 12:00 z portu Vaasa. Początkowo przewidywano, że statek wróci na trasę 21 stycznia.
„Skontaktujemy się ze wszystkimi pasażerami i poinformujemy ich o zakłóceniach w ruchu, które ulegną przedłużeniu” - powiedział Peter Ståhlberg z Wasaline. „Przepraszamy za wszelkie związane z tym niedogodności. Z uwagi na sprawy bezpieczeństwa był to dla nas jedyny właściwy wybór”.
Prom Wasa Express zbudowany został w 1981 r. Ma on 140 metrów długości, a na pokład może przyjąć 915 pasażerów. Dysponuje też linią ładunkową o długości 1150 metrów. Na co dzień przewozi pasażerów i pojazdy na trasie Vaasa-Umeå, łącząc Finlandię i Szwecję przez Zatokę Botnicką. Jak niedawno informowaliśmy, obecnie firma obsługująca tę trasę przygotowuje się do zamówienia nowego promu. Przed kilkoma dniami podpisany został w tej sprawie list intencyjny z przedstawicielami stoczni Rauma Marine Constructions.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii