PMK
Zaawansowane Centrum Struktur i Kompozytów z amerykańskiego Uniwersytetu w Maine ustanowiło 10 października trzy rekordy Guinnessa za największą na świecie prototypową polimerową drukarkę 3D, największy solidny obiekt wydrukowany w 3D i największą łódź wydrukowaną w 3D.
W tym samym momencie największa na świecie wydrukowana w 3D łódź, o nazwie 3Dirigo, przechodzi testy w ośrodku Alfond W2 Ocean Engineering Laboratory. Klaster łączy wiedzę naukowców UMaine i liderów branży morskiej w celu dalszego rozwoju i komercjalizacji drukowania 3D z korzyścią dla stoczniowców w tym stanie. Drukując tworzywa sztuczne w 50% z drewna, znacznie szybciej można wytwarzać części do łodzi i są one bardziej ekonomiczne niż dzisiejsze tradycyjne metody.
Aby zademonstrować możliwości nowej drukarki, UMaine 3D wydrukowała ponad siedmiometrową łódź patrolową z kadłubem opracowaną przez Navatek, lidera w projektowaniu statków i partnera przemysłowego UMaine Composites Center. Łódkę o wadze 2,2 ton wydrukowano w 72 godziny - od czwartku 19 września do niedzieli 22 września.
Nowoczesna drukarka 3D jest w stanie tworzyć obiekty o długości 30 metrów, szerokości 7 metrów i wysokości 3 metrów. W czasie godziny jest w stanie wydrukować 227 kg materiału. Ta jedyna w swoim rodzaju drukarka będzie wspierać kilka ambitnych inicjatyw, w tym opracowywanie surowców na bazie biologicznej z wykorzystaniem celulozy pochodzącej z zasobów drewna oraz szybkie projektowanie zastosowań cywilnych, obronnych i infrastrukturalnych.
Współpraca badawcza o wartości 20 milionów dolarów z Oak Ridge National Laboratory (ORNL), największym laboratorium naukowo-energetycznym Departamentu Energii Stanów Zjednoczonych, wesprze fundamentalne badania w kluczowych obszarach technicznych w produkcji dodatków na dużą skalę na bazie biopaliw. Partnerstwo między UMaine i ORNL przyspieszy wysiłki na rzecz produkcji nowych materiałów na bazie biologicznej, które sprzyjają drukowi 3D dużych, wymagających strukturalnie systemów.
Badania będą koncentrować się na produkcji nanowłókien celulozy (CNF), suszeniu, funkcjonalizacji i mieszaniu z termoplastami, w oparciu o wiodącą rolę UMaine w zakresie technologii CNF i badań nad wytłaczaniem. Umieszczając CNF z drewna w termoplastach, można opracować biodegradowalne systemy materiałów nadających się do recyklingu o właściwościach, które mogą konkurować z tradycyjnymi materiałami, a nawet metalami.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej