ew
Wodowanie najnowocześniejszego oraz największego na świecie kadłuba aluminiowego odbyło się 16 czerwca 2018 r. w Aluship Technology przy użyciu pływającego doku.
Aluminiowy kadłub promu ZeroCat120 został zbudowany przez zespół Aluship Technology dla Stoczni Fjellstrand AS Norway zgodnie z obowiązującymi normami IACS oraz podstawowymi zasadami osób niepełnosprawnych zgodnie z Universal Design (http://universaldesign.ie). Na prawej burcie znajduje się winda umożliwiająca osobom niepełnosprawnym parkowanie i dostęp do wszystkich pomieszczeń dla pasażerów bez blokowania przejazdu większym samochodom ciężarowym.
Kadłub wyróżnia się takimi cechami jak waga łącznie 372 ton aluminium, długość 87,5 m , szerokość 20,8 m. Jednostka jest przeznaczona do transportu pojazdów samochodowych oraz 296 pasażerów. Prom zasilany na baterie jest energooszczędny i przyjazny dla środowiska. Główny pokład samochodowy to otwarty pokład RO-RO z 7 pasami dla ruchu samochodowego, umożliwiającymi bezpieczne parkowanie z ograniczoną pomocą członków załogi. Kadłub zostanie przetransportowany do Fjellstrand AS w Norwegii w celu kompletnego wyposażenia.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej