ew
Wodowanie najnowocześniejszego oraz największego na świecie kadłuba aluminiowego odbyło się 16 czerwca 2018 r. w Aluship Technology przy użyciu pływającego doku.
Aluminiowy kadłub promu ZeroCat120 został zbudowany przez zespół Aluship Technology dla Stoczni Fjellstrand AS Norway zgodnie z obowiązującymi normami IACS oraz podstawowymi zasadami osób niepełnosprawnych zgodnie z Universal Design (http://universaldesign.ie). Na prawej burcie znajduje się winda umożliwiająca osobom niepełnosprawnym parkowanie i dostęp do wszystkich pomieszczeń dla pasażerów bez blokowania przejazdu większym samochodom ciężarowym.
Kadłub wyróżnia się takimi cechami jak waga łącznie 372 ton aluminium, długość 87,5 m , szerokość 20,8 m. Jednostka jest przeznaczona do transportu pojazdów samochodowych oraz 296 pasażerów. Prom zasilany na baterie jest energooszczędny i przyjazny dla środowiska. Główny pokład samochodowy to otwarty pokład RO-RO z 7 pasami dla ruchu samochodowego, umożliwiającymi bezpieczne parkowanie z ograniczoną pomocą członków załogi. Kadłub zostanie przetransportowany do Fjellstrand AS w Norwegii w celu kompletnego wyposażenia.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza