PMK
Energomontaż-Północ Gdynia zakończył produkcję wciągarki statkowej na jednostkę FPSO. Konstrukcja trafi do Singapuru, gdzie firma BW Offshore buduje jednostkę na projekt Catcher.
Wciągarka powstała na zamówienie NOV APL. Konstrukcja waży 53 tony, a jej udźwig wynosi 800 t. W Singapurze zostanie zainstalowana na jednostce FPSO, która docelowo będzie wydobywać, oczyszczać i przeładowywać ropę z pola Catcher w brytyjskim obszarze Morza Północnego. Złoże ropy naftowej Catcher zostało odkryte w sierpniu 2010 r., jego zasoby szacowane są na 96 milionów baryłek.
Energomontaż-Północ Gdynia regularnie współpracuje z norweską firmą NOV APL – wśród konstrukcji wykonanych na zlecenie tego klienta można wymienić m.in. konstrukcje SAL na pole Greater Stella, turrety na projekt Hebron czy konstrukcje STL na pole Gina Krog.
Klient Energomontażu – APL (Advanced Production Loading) jest norweską firma inżynierską, specjalizującą się w dostarczaniu systemów załadunku i transferu dla platform wiertniczych i statków. Od 2010 r. APL jest częścią National Oilwell Varco.
Energomontaż-Północ Gdynia SA specjalizuje się w produkcji dla sektora offshore. Spółka ma w swym portfolio szereg projektów związanych z wykonaniem konstrukcji służących do wydobycia surowców z dna morskiego. EPG dostarczał konstrukcje na takie projekty jak: Moho Nord (podwodne konstrukcje do eksploatacji złoża ropy położonego 75 km od wybrzeży Konga), Helix Q5000 (prefabrykacja wieży na platformę interwencyjną do obsługi podwodnych odwiertów) czy Aasta Hansteen (prefabrykacja urządzeń do zamocowania platformy wydobywczej do pola gazowego na Norweskim Szelfie Kontynentalnym).
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii