PMK
W środę z Gdyni wyruszył częściowo wyposażony kadłub na statek do obsługi superjachtów. Obiekt zbudowany w Damen Shipyards Gdynia trafi teraz do stoczni Amels w Holandii.
Jednostka nosi nazwę FYS 6911 i będzie służyć jako specjalna jednostka pomocnicza asystująca najbardziej luksusowym superjachtom. Na jej pokładzie znajdzie się między innymi hangar dla śmigłowca. To pierwsza taka konstrukcja, która powstała w polskiej stoczni. Być może rozpocznie to trend na produkcję takich statków.
FYS 6911 został zwodowany 7 marca na wynajętym podnośniku dokowym Stoczni Marynarki Wojennej. W środę rozpoczęło się holowanie jednostki, w którym bierze udział holownik Leopard należący do armatora J. Stępniewski i S-ka.
Damen Shipyards Gdynia specjalizuje się w budowie holowników portowych i oceanicznych (również z napędem azymutalnym), statków do zwalczania rozlewów olejowych, szybkich łodzi ratowniczych i patrolowych, statków badawczych, jachtów motorowych oraz statków do obsługi oznakowania nawigacyjnego. Stocznia powstała w 1991 roku w oparciu o dobre tradycje polskiego budownictwa okrętowego. Od roku 1996 jest członkiem holenderskiej grupy Damen Shipyards Group i działa pod nazwą Damen Shipyards Gdynia S.A.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej