Paweł Kuś
Wrak olbrzymiego pasażerowca jest obecnie rozbierany w Genui. To przygotowanie do końcowego zniszczenia jednostki, która zatonęła 4 lata temu.
Obecnie na pokładzie wraku pracuje ok. 200 techników. Część z nich zajmuje się rozbiórką pokładu 3, 4 i 5, reszta demontuje wewnętrzne instalacje na pokładzie 1 i 2. Załoga powoli usuwa też sponsony, czyli występy znajdujące się po boku statku, które pomagały w unoszeniu się jednostki na wodzie.
Ostatecznie ekipa z Genui chce, aby lżejszy dzięki rozbiórkom liniowiec odzyskał pławność. Wtedy będzie możliwe usunięcie wszystkich sponsonów i przewiezienie jednostki do doku, gdzie nastąpi jego zniszczenie. Ma to się odbyć jeszcze w tym roku.
W tym roku minęła 4 rocznica katastrofy Costa Concordia. Wieczorem 13 stycznia wycieczkowiec, który znajdował się w pobliżu wyspy Isola del Giglio, uderzył na głębokości 8 m i w odległości 92-96 m od brzegu w najmniejszą z wysepek Le Scole. Na pokładzie znajdowało się 3206 pasażerów i 1023 członków załogi (w tym 12 Polaków). Wyniku katastrofy zginęły 32 osoby.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej