PMK
Szkocki rząd osiągnął porozumienie z zarządcami stoczni Ferguson Marine w sprawie całkowitej nacjonalizacji mieszczącego się w Glasgow zakładu. Dzięki temu uda się zakończyć budowę dwóch promów dla armatora Caledonian Maritime Assets Ltd (CMAL).
Nacjonalizacja stoczni zapewni także ukończenie innych budowanych tam jednostek i ma zapewnić przyszłość stoczni poprzez ciągłość zatrudnienia. Przez ostatnie dwa lata zakład próbował znaleźć prywatnych inwestorów, jedna zakończyło się to niepowodzeniem.
Derek Mackay, szkocki sekretarz gospodarki, odwiedził zakład 19 sierpnia i rozmawiał z pracownikami, którym przedstawił plany dalszej działalności stoczni.
- Państwowa kontrola zapewni teraz bardzo potrzebną ciągłość zatrudnienia i zapewni realizację kontraktów promowych CMAL przy możliwie najniższych kosztach dla podatnika. Zaległe umowy na budowę tych dwóch promów muszą zostać bezwzględnie zrealizowane, aby utrzymać sieć Clyde and Hebrides Ferry Services i zapewnić istotne wsparcie dla gospodarek naszych społeczności wyspiarskich - powiedział Mackay.
- Pracujemy teraz nad stworzeniem zespołu zarządzającego, który skoncentruje wszystkie wysiłki na realizacji tego ważnego kontraktu rządowego. Będziemy również ściśle współpracować z personelem i związkami zawodowymi - a także dostawcami i klientami - aby osiągnąć jak najlepsze wyniki dla stoczni - dodał Mackay.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie