ew
Dwie jednostki, które jeszcze niedawno należały do grupy Stena, przechodzą w ręce nowych właścicieli. Chodzi o towarowe statki Stena Carrier oraz Stena Freighter.
Informacja o sprzedaży dwóch promów towarowych pojawiła się przy okazji publikacji raportu finansowego za pierwsze półrocze 2018 r. Armator zdradził, że dwa wspomniane statki trafią do nowych właścicieli. Na początku nie podano nazw firm, które przejmują jednostki. W niedzielę w mediach pojawiła się informacja, że Stena Carrier trafi do meksykańskiej firmy Baja Ferries.
Z promu Stena Carrier w ostatnim czasie korzystała głównie firma P&O Ferries. W czerwcu br. został on wyczarterowany w celu obsługi połączenia pomiędzy Rotterdamem a Teesport. Wcześniej, do kwietnia br., ten sam armator wykorzystywał tę jednostkę na trasie Dublin-Liverpool, na której zastępował modernizowaną w tym czasie jednostkę towarowo-pasażerską European Endeavour. Sprzedaż statku Stena Carrier, z którego tak chętnie korzytstał brytyjski przewoźnik, wymusiła zmiany na trasach obsługiwanych przez P&O Ferries.
Statek Stena Carrier to zbudowana w 2004 r. jednostka, która ma 183 metry długości i oferuje linię ładunkową o długości 2715 m. Zarówno Stena Carrier, jak Stena Freighter należą do tej samej klasy statków (Stena 4runner MK1). Ich sprzedaż oznacza, że we flocie przewoźnika pozostanie już tylko jedna jednostka tej klasy – zbudowany w 1998 r. Ark Forwarder.
UNCTAD wzywa do dekarbonizacji żeglugi. Ponad 100 tys. statków do wymiany i modernizacji
MacGregor dostarczy sprzęt RoRo dla pierwszego statku typu PCTC zasilanego metanolem
Shell zakończył bunkrowanie pierwszego statku wycieczkowego LNG w Gibraltarze
59 statków floty offshore od Rawabi Vallianz Offshore Services otrzyma systemy dynamicznego pozycjonowania Praxis
CMA CGM zamawia osiem dodatkowych kontenerowców napędzanych metanolem
Słabe frachty i czartery powodują konkurencję pomiędzy różnymi segmentami żeglugi. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 33 – 37/2023)