PMK
Royal Dutch Shell Plc zarobił ponad miliard dolarów w tym roku na handlu paliwem morskim. Brytyjsko-holenderski koncern okazał się jednym z pierwszych zwycięzców zmian przepisów w sprawie zawartości siarki w paliwach morskich.
Shell powiedział w zeszłym miesiącu, że zarobił znaczne pieniądze na handlu paliwem morskim w trzecim kwartale, ale firma nie ujawniła wielkości zysków. Rynek paliw morskich doznał wstrząsu w tym roku przez tak zwane nowe przepisy IMO 2020, które zabraniają stosowania oleju napędowego o wysokiej zawartości siarki, znanego jako HSFO, do zasilania statków. Przepisy mają na celu zwalczanie warunków zdrowotnych, takich jak astma i szkody środowiskowe, w tym kwaśne deszcze. Ceny spadają, ponieważ globalna flota żeglugowa, która spala ponad 3% światowej ropy, będzie musiała zamiast tego zużywać olej opałowy o bardzo niskiej zawartości siarki lub VLSFO.
Największa europejska firma naftowa powiedziała inwestorom, że jej działalność niższego szczebla, obejmująca rafinację, handel ropą naftową i stacje paliw, skorzystała w trzecim kwartale z „większych wpływów z handlu produktami naftowymi i ich optymalizacji, głównie oleju napędowego”. W rozmowie z analitykami Jessica Uhl, dyrektor finansowy Shell, powiedziała, że handlowcy firmy skorzystali na „zmianie standardów paliwowych” związanej z IMO 2020.
Nie jest jasne, w jaki sposób inwestorzy Shell osiągnęli zysk, ale premie za paliwo o niższej zawartości siarki wzrosły w tym roku, potencjalnie przynosząc korzyści tym firmom, które produkują więcej produktu. System rafinacji Shell jest stosunkowo zaawansowany, co może postawić firmę w lepszej sytuacji po wejściu w życie przepisów. Według Międzynarodowej Agencji Energii margines produkcji oleju napędowego o wysokiej zawartości siarki w Europie spadł ostatnio do najniższego poziomu od ponad 10 lat.
Nowe zasady wysyłki umożliwiają handlowcom wytwarzanie paliw mieszanych, w tym mieszanie tak zwanego oleju napędowego o niskiej zawartości siarki lub LSFO, stosowanego głównie w elektrowniach, które spalają paliwo w celu wytworzenia energii elektrycznej, z olejem napędowym w celu produkcji VLSFO. Według Międzynarodowej Agencji Energii różnica w cenie między olejem o wysokiej i niskiej zawartości siarki wzrosła do prawie 30 USD za baryłkę pod koniec października, w porównaniu ze średnią około 2 USD za baryłkę w 2018 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii