PMK
Dwie rosyjskie firmy podpisały w czwartek umowę na budowę najpotężniejszego atomowego lodołamacza na świecie, aby pomóc w zwiększeniu wymiany handlowej na północnym szlaku morskim, niezbędnym do zacieśnienia więzi z Azją.
Atomflot, filia rosyjskiej grupy Rosatom i stocznia Zvezda, należąca do konsorcjum kierowanego przez giganta naftowego Rosnieft, powiedziała, że będą współpracować przy budowie lodołamacza Lider.
Prezydent Władimir Putin powiedział, że arktyczne szlaki żeglugowe wzdłuż północnego wybrzeża Rosji mogą rywalizować z Kanałem Sueskim jako skrócony szlak handlowy między Europą a Azją.
Rosatom poinformował, że lodołamacz wyposażony w napęd jądrowy będzie w stanie przebić się przez lód o grubości nawet 4 metrów. Statek o mocy 120 megawatów ma zostać zbudowany w 2027 roku.
Plany rosyjskiego rządu przewidują powstanie Szlaku Morza Północnego, który obcina 4000 mil morskich od południowej alternatywy przez Kanał Sueski, eksportując 80 milionów ton ładunków rocznie do Europy i Azji.
Rosyjskie firmy opracowują projekty trasy transportu m.in. w skroplonego gazu ziemnego, kondensatu gazowego, ropy naftowej, węgla i metali szlachetnych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii