ew
Prom Stena Freighter, który był przedmiotem niedawnej transakcji, w ramach której Stena Line sprzedała dwie należące do niej jednostki, trafi do firmy Blue Origin. Jej właścicielem jest Jeff Bezos.
Na początku tego miesiąca Stena Line poinformowała o sprzedaży dwóch promów towarowych klasy Stena 4runner MK1 – chodzi o jednostki Stena Carrier i Stena Freighter. W przypadku pierwszego z promów szybko udało się ustalić, że jego nabywcą został meksykański armator Baja Ferries. Teraz potwierdzono, że właścicielem drugiego ze statków została firma Blue Origin.
Przedsiębiorstwo, które zakupiło prom Stena Freighter, należy do Jeffa Bezosa, założyciela Amazon.com – giganta specjalizującego się w handlu elektronicznym. Bezos jest obecnie najbogatszym człowiekiem świata. Wartość jego majątku szacowana jest na 163 miliardy dolarów (w przypadku zajmującego 2. miejsce Billa Gatesa wskaźnik ten wynosi „tylko” 97 miliardów dolarów).
Firma Blue Origin, której Bezos jest założycielem i właścicielem, powstała w 2000 r. Działa ona w branży kosmicznej, specjalizując się w projektowaniu i budowie rozwiązań dla transportu suborbitalnego i orbitalnego.
Do jakich celów będzie służył w kosmicznym przedsiębiorstwie prom ro-ro, który wykorzystywany był do tej pory przez firmę Stena Line. Jak ujawniono, statek będzie wykorzystywany do zadań związanych z realizacją projektu New Glenn. Jest to nowa duża rakieta, nad którą pracują inżynierowie z Blue Origin. Prace nad tą rakietą nośną rozpoczęły się w 2012 r. Będzie ona występowała w wersji dwustopniowej i trzystopniowej. W pierwszym wariancie będzie miała 86 metrów, a w drugim aż 99 metrów. Jej średnica wyniesie 7 metrów. Pierwsze testy z jej udziałem powinny rozpocząć się w 2021 r.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza