Byli stoczniowcy zrzeszeni w Stowarzyszeniu Obrońców Stoczni Gdańskiej „Arka” wytoczyli skarbowi państwa proces o odszkodowanie poniesionych krzywd spowodowanych likwidacją zakładu, w związku z tym żądają teraz wypłaty 26 mld zł.
Na poniedziałkowej rozprawie okazało się, że ogłoszenie wyroku zostało odroczone i na razie nie wiadomo czy 12 tys. byłych i obecnych pracowników stoczni otrzyma pieniądze. Strona powodowa wniosła bezterminowe zawieszenie postępowania tłumacząc się znalezieniem nowych dowodów, które mogą być decydujące w sprawie. Prezes stowarzyszenia Wincenty Koman domaga się uwzględnienia dokumentów, które mogą obciążać prokuratorów prowadzących wcześniej inne śledztwa związane ze Stocznią Gdańską. Sędzia Barbara Skrobańska odrzuciła ten wniosek i uznała go za bezzasadny. Prawnik reprezentujący skarb państwa postulował o odrzucenie powództwa Arki.
- Doszło do przedawnienia roszczeń w niniejszej sprawie. Poza tym, zgodnie z kodeksem postępowania cywilnego, stowarzyszenie to nie ma podstaw prawnych do występowania w tej sprawie w imieniu stoczniowców - mówił radca prawny Marcin Nowicki z Prokuratorii Generalnej.
Ogłoszenie wyroku ma nastąpić za dwa tygodnie, 11 maja.
Dla kogo pieniądze?
Na wcześniejszej rozprawie z lutego br. Prezes Wincenty Koman zadeklarował, że w przypadku wygrania sprawy 26 mln zł zostanie rozdzielone pomiędzy 12 tys. pracowników, którzy po 1988 roku nabyli praw do akcji, ale ich nie otrzymali. Powyższa kwota to wartość majątku stoczni wyceniona w marcu 2006 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów