ew/DCT Gdańsk
Elementy dwóch suwnic STS, które przypłynęły do DCT drogą morską na początku sierpnia osiągnęły wymiar wertykalny. Zakończony został już proces podnoszenia głównych elementów dźwigów.
Po przypłynięciu elementów suwnic statkiem i rozładowaniu ich na nabrzeże dźwigami statkowymi, odbył się proces przetransportowania ich z nabrzeża na miejsce składania na placu za pomocą samochodów transportowych jak również specjalistycznych pojazdów SPMT.
Teraz, kiedy proces podnoszenia suwnic STS się zakończył, na koniec października planowane jest przestawienie dźwigów na nabrzeże, gdzie odbędą się pierwsze uruchomienia i testy.
Na początku przyszłego roku zaplanowana jest dostawa i montaż jeszcze jednego dźwigu tego typu. Są to największe suwnice kontenerowe w Polsce i jedne z największych na Bałtyku. Parametry suwnic robią wrażenie: wysokość podnoszenia pod chwytnią 50m, wysięg 72 metry od szyny od wodnej (25 rzędów kontenerów), SWL 65 ton w uchwycie podwójnym 2x20’. Wysokość suwnicy z uniesionym ramieniem przekracza 100 metrów, dlatego urządzenia te widoczne są na mapach lotniczych.
Suwnice do terminalu dotarły z irlandzkich zakładów Liebheera w Killarney na pokładzie statku Combi Dock I, Jednostka o długości ponad 160 metrów przystosowana jest do transportu konstrukcji wielkogabarytowych. Ciekawostką jest, że statek zbudowany został przez rodzimą stocznię CRIST. 10 lat temu polska stocznia zbudowała częściowo wyposażone kadłuby tego i 3 siostrzanych statków dla niemieckiego armatora.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek