mk
Kilka dni temu w szczecińskiej firmie Finomar został zwodowany pierwszy z dwóch katamaranów, które będą wykorzystywane do obsługi ferm rybnych na zachodnich obszarach Skandynawii.
- To jest statek do obsługi ferm łososiowych w Norwegii. Jest to katamaran. Wodujemy te statki za pomocą dźwigu pływającego. Jego nośność wynosi 270 ton i jeżeli statek przekracza tę wartość to posługujemy się stoczniową suwnicą – powiedział w Radio Szczecin Krzysztof Kapuścik z Finomaru. - Dzisiaj został zwodowany kadłub pierwszej jednostki. Będzie on dostarczany i częściowo wyposażany: w układ napędowy, śruby nastawne, będą zamontowane rurociągi. Będzie przygotowany do dalszego wyposażania w Norwegii – dodał.
Jednostka mierzy 25 metrów długości i jest pierwszą tego typu wyprodukowaną w szczecińskiej firmie. Ze względu na jej kształt i gabaryty, budowa nie była łatwa. - Spawacze muszą docierać do wąskich przestrzeni i niewygodnych przestrzeni – skomentował Krzysztof Kapuścik.
Katamaran w liczbach
Długość - 25,00 m,
Szerokość - 13,00 m,
Wysokość boczna do pokładu głównego - 4,50 m,
Zanurzenie - 3,50 m,
Powierzchnia pokładu roboczego - 200 m²,
Prędkość eksploatacyjna - 12¸13 węzłów,
Załoga - 7
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek