ew
Jak poinformowano w oficjalnym komunikacie na stronie stoczni Meyer Turku, w ostatni wtorek miało miejsce dostarczenie największej w krajach północnych suwnicy bramowej. Została ona dostarczona przez fińskie Konecrane.
Stoczniowa suwnica typu Goliath będzie wykorzystywana przy budowie coraz większych wycieczkowców a jej zamównie jest związane z postępującym stopniem industrializacji
Jak powiedział prezes Meyer Turku Jan Meyer: "Zwykle to my dostarczamy naszym klientom duże, zaawansowane produkty, ale tym razem role się odwóciły i jesteśmy klientem. Nowy dźwig stanowi istotną część naszego programu inwestycyjnego o wartości 200 mln EUR, ponieważ potroi nasze dzienne możliwości podnoszenia. W przyszłości będziemy w stanie budować większe wielkie bloki, co z kolei zwiększy możliwości dalszej industrializacji naszej produkcji. Wreszcie - ten projekt suwnicy bramowej jest doskonałym przykładem fińskiej współpracy, ponieważ stocznia zbudowała belkę dźwigu 2500 t jako podwykonawca dla KoneCranes. Cieszymy się, że nowy dźwig pomoże nam spełnić obietnice, które złożyliśmy w naszym portfelu zamówień "
Nowa suwnica o unosie 1200 ton jest wizytówką dwóch fińskich międzynarodowych firm współpracujących ze sobą. Konecranes był odpowiedzialny za projekt, precyzyjne elementy napędowe, instalację elektryczną i system automatyki oraz elementy konstrukcyjne. Główna belka suwnicy została zbudowanaw stoczni Meyer Turku. Warto wspomnieć, że podpory gigantycznej suwnicy powstały w Polsce, w Vistal Gdynia SA (mimo finansowych trudności). Pisaliśmy o tym TUTAJ. Niestety, nie wspomniano o tym w oficjalnym komunikacie na stronie stoczni.
Prezes Konecranes, Panu Routila, dodał: "Nasza współpraca z Meyer Turku była jednym z naszych najbardziej ekscytujących projektów. Dostarczyliśmy tutaj dźwig typu Goliath już w 1976 roku i jestem dumny widząc, że niedawno wykonana modernizacja przedłużyła jego żywotność. Ale jestem także bardzo dumny, że teraz przekazujemy nowoczesną, zaawansowaną technologicznie swunicę bramową. Jest ona wyposażona w najnowszą technologię i ma wiele wbudowanych funkcji, aby zoptymalizować wykorzystanie żurawia. Życzę Meyer Turku wszystkiego najlepszego i jestem przekonany, że nasze dźwigi pomogą budować więcej i jeszcze większych statków w przyszłości "
Stara suwnica będzie działała dalej. W przyszłości będzie pełniła dedykowaną funkcję odwracania około 100 tonowych bloków.
Nowa suwnica jest to najbardziej widoczna część programu inwestycyjnego Meyer Turku o wartości 200 milionów euro. W programie zawiera się także linia do cięcia blach, nową linia do prefabrykacji sekcji płaskich i szereg ważnych usprawnień z zakresu IT.
Goliath Crane w liczbach:
- dopuszczalne obciążenie robocze - 1200 ton
- maksymalna wysokość - 120 m
- rozpiętość suwnicy (rozstaw torów) - 154 m
- maksymalna wysokość podnoszenia - 90 m
- prędkość suwnicy - 30 m/min
- długość torów - 750 m
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek