ew
Naftoserwis, wykorzystując specjalistyczny, zautomatyzowany system, czyści zbiornik na ropę naftową o pojemności 50 tys. metrów sześc. w bazie surowcowej PERN w Miszewku Strzałkowskim pod Płockiem. To kolejna tego typu usługa realizowana przez spółkę.
Baza magazynowa PERN w Miszewku Strzałkowskim to największy w Polsce obiekt z naziemnymi zbiornikami do składowania ropy naftowej. Informując w środę o realizowanym tam przez Naftoserwis zleceniu, PERN podał, iż proces czyszczenia zbiornika surowcowego „odbywa się za pomocą nowoczesnego systemu BLABO produkcji duńskiej firmy ORECO”.
„Jednym z głównych atutów systemu BLABO jest bezpieczeństwo pracy. Dzięki automatyzacji udział pracowników w ramach zadania czyszczenia zbiornika jest ograniczony do czynności porządkowych w końcowej części procesu” – wyjaśniła spółka. PERN wspomniał, iż Naftoserwis należący do jego grupy kapitałowej, przeprowadził już w tym roku czyszczenie jednego zbiornika na ropę naftową w bazie w Miszewku Strzałkowskim i właśnie rozpoczyna czyszczenie drugiego; wcześniej Naftoserwis zrealizował identyczną usługę w bazie PERN w Gdańsku.
„Wyzwaniem w realizacji pierwszego czyszczenia w tym roku były niewątpliwie warunki pogodowe i niskie temperatury, które przynosiły dodatkowe trudności. Jeszcze większym wyzwaniem było wykonanie zadania wobec kolejnych ograniczeń związanych ze stanem epidemii” – powiedział prezes Naftoserwisu Krzysztof Zalewski, cytowany w środowym komunikacie PERN.
Spółka zaznaczyła, że wykorzystywane przez Naftoserwis rozwiązania BLABO „to system ceniony przez operatorów infrastruktury na całym świecie, pozwalający na czyszczenie zbiornika z osadów, a także ich separację i odzysk węglowodorów na bardzo wysokim poziomie”.
Jak wyjaśnia ORECO, system BLABO wykorzystuje specjalne dysze czyszczące zbiornik z nagromadzonych wewnątrz osadów – bezpieczeństwo procesu zapewnia napełnienie zbiornika gazem obojętnym, zwykle azotem, w celu obniżenia poziomu tlenu poniżej 8 proc., co pozwala wyeliminować ryzyko wybuchu oparów. System jest w pełni zautomatyzowany, mobilny - dostarczany na miejsce usługi w kontenerach. Służy do czyszczenia zbiorników zarówno w przemyśle naftowym, jak i petrochemicznym.
Naftoserwis to specjalistyczny podmiot, który z końcem 2018 r. przejął CDRiA - inną spółkę serwisową z grupy PERN, wykonującą badania stanu technicznego rurociągów, głównie ropy naftowej.
Obecnie Naftoserwis kontynuuje działalność CDRiA, polegającą na badaniu stanu technicznego rurociągów, głównie ropy naftowej przy użyciu własnych urządzeń - tłoków diagnostycznych, które przemieszczają się wewnątrz magistrali, dostarczając kompleksowych danych np. o grubości ich ścianek i korozji. Wcześniej badania takie CDRiA wykonała m.in. na terenie Czech, Niemiec, Rumunii, a także w Ekwadorze, w trudno dostępnym regionie Andów, dla tamtejszej kompanii EP Petroecuador.
W 2019 r. Naftoserwis wprowadził do swej oferty wykrywanie pęknięć rurociągów za pomocą inteligentnych tłoków ultradźwiękowych, a także czyszczenia zbiorników na ropę naftową - wcześniej spółka świadczyła usługi czyszczenia jedynie zbiorników na paliwa.
Także w 2019 r. Naftoserwis został członkiem Pigging Products and Services Association (PPSA), międzynarodowej organizacji branżowej, zajmującej się diagnostyką rurociągów. PPSA powstała w 1990 r. i obecnie zrzesza ponad 120 członków z ponad 20 krajów. Organizuje m.in. konferencje, seminaria i szkolenia, dostarczając w ten sposób aktualne informacje na temat najnowszych technologii i usług dla operatorów rurociągów i podmiotów powiązanych z tą branżą.
W lutym tego roku PERN informował, iż Naftoserwis oraz amerykańska firma Q-Inline zakończyły badania stanu rurociągów paliwowych na Tajwanie. Spółka podawała wówczas, iż były to pierwsze takie prace polskiej firmy z wykorzystaniem tłoków inteligentnych obejmujące magistrale należące do CPC Corporation Taiwan.
PERN, do którego grupy kapitałowej należy Naftoserwis, to podmiot strategiczny dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, odpowiadający za tłoczenie rurociągami ropy naftowej, w tym do rafinerii krajowych: PKN Orlen w Płocku i Grupy Lotos w Gdańsku, a także do dwóch rafinerii w Niemczech oraz za magazynowanie, zarówno surowca, jak i paliw płynnych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii